Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Fulda Kristall Montero

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
145
Profil
70
Průměr
R13
71Q

Pneumatiky Fulda Kristall Montero mají excelentní ovladatelnost. Má velmi dobré jízdní vlastnosti na mokré i na suché vozovce. Optimální profil dezénu – lepší ovladatelnost a rovnoměrné opotřebení běhounu. Nabízí skvělé...
Více informací

Zimní
Kristall Montero
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Pneumatiky Fulda Kristall Montero mají excelentní ovladatelnost. Má velmi dobré jízdní vlastnosti na mokré i na suché vozovce. Optimální profil dezénu – lepší ovladatelnost a rovnoměrné opotřebení běhounu. Nabízí skvělé jízdní vlastnosti na sněhu i ledu, velmi nízkou hlučnost a vysoký kilometrový nájezd, tím i velmi dobrou hospodárnost. Hluboké obvodové drážky a směrový dezén poskytují vynikající odolnost vůči aquaplaningu. Fulda Kristall Montero má vynikající odolnost vůči aquaplaningu, zároveň poskytuje optimální jízdní vlastnosti na sněhu a ledu, velmi nízkou hlučnost a vysoký kilometrový výkon a tím i velmi dobrou hospodárnost. Pneumatika Fulda Kristall Montero je skonstruovaná tak, aby byla schopna zvládnout typicky středoevropské počasí, tedy velice rychle se měnící (slunce střídající sníh, déšť, led a rozbředlý sníh).

Mimořádně pohodlná jízda. Specifická zimní směs s obsahem siliky zajišťuje výbornou ovladatelnost, vysokou přilnavost a bezpečné jízdní vlastnosti. Optimální profil dezénu zdokonaluje ovladatelnost a umožňuje rovnoměrné opotřebení běhounu, což přináší vysoký počet najetých kilometrů. Optimální rozmístění bloků běhounu – snížení hlučnosti a zvýšení kilometrového vý­konu. Hluboké obvodové drážky; směrový dezén – zlepšená odolnost vůči aquaplaningu. Indikátor opotřebení pro zimní užívání – upozornění na zbytkovou hloubku dezénu nižší než 4 mm. Výborný odvod vody. Zimní směs s obsahem siliky – trvale vysoká ovladatelnost a přilnavost. (Je vybavena indikátorem opotřebení pro zimní užívání – upozornění na zbytkovou hloubku dezénu nižší než 4 mm). Optimální rozmístění bloků běhounu snižují hlučnost a zvyšují kilometrový výkon. Dlouhá životnost. Je navržena tak, aby zvládla typicky středoevropské, tedy velice rychle se měnící počasí (slunce střídající sníh, déšť, led a rozbředlý sníh).

EU štítek

EU
E
F
68 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru