Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Matador MPS530 Sibir Snow Van

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
195
Profil
75
Průměr
R16
107R
C

Nová generácia zimných ľahkých nákladných pneumatík, široká rozmerová ponuka na obutie na 14? až 16? diskových kolies.

Predstavujeme novú generáciu ľahkých nákladných pneumatík vyvinutú špeciálne pre zimné...
Více informací

Zimní
MPS530 Sibir Snow Van
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Nová generácia zimných ľahkých nákladných pneumatík, široká rozmerová ponuka na obutie na 14? až 16? diskových kolies.

Predstavujeme novú generáciu ľahkých nákladných pneumatík vyvinutú špeciálne pre zimné obutie na malé úžitkové vozidlá, dodávky a ľahké nákladné vozidlá. MPS530 Sibir Snow M+S je určená pre zimnú premávku v diaľničnej a regionálnej doprave.

Garanciou vysokej spoľahlivosti a vynikajúceho záberu v zimných podmienkach je aj piktogram na bočnici - zimný záberový test v zmysle ASTM F-1805.

MPS530 Sibir Snow VAN M+S sa vyznačuje vynikajúcim záberom na snehu a vysokou bezpečnosťou jazdy v zimných podmienkach.

Je v širokej ponuke 19 rozmerov, v rýchlostných kategóriách: ?N? ? do 140 km/h, ?Q? ? do 160 km/h, ?R? ? do 170 km/h a ?T? ? do 190 km/h v šírkach profiloch od 165 mm až do 235 mm sú určené na obutie pre 14? až 16? diskové kolesá.

EU štítek

EU
C
E
73 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát
Nahoru