Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Pirelli W 190 SnowControl II

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
165
Profil
70
Průměr
R14
81T

- Dva široké podélné žlábky s doplňkovými lamelami pro účinné vytěsnění vody a rozbředlého sněhu. Lamely účinně zvyšují trakci u výkonnosti na sněhu.
- Nepřerušované centrální žebrování: větší...
Více informací

Zimní
W 190 SnowControl II
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

- Dva široké podélné žlábky s doplňkovými lamelami pro účinné vytěsnění vody a rozbředlého sněhu. Lamely účinně zvyšují trakci u výkonnosti na sněhu.
- Nepřerušované centrální žebrování: větší stabilita pro lepší ovládání a deformaci vzorku, zlepšení pravidelného opotřebení.
- Menší vzdálenost mezi lamelami dezénu pro zvětšení kontaktní plochy, lepší přilnavost a bezpečné brzdění na mokrém i suchém povrchu.
- Specifické rozmístění hran bylo navrženo pro vyváženost mezi ramenními a středovými hranami tak, aby došlo ke snížení stupně vnímaní hlučnosti.

EU štítek

EU
B
F
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru