Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Letní pneu: systém nouzového dojetí

Cítit se v autě bezpečně je pocit k nezaplacení. Nejde ale pouze o airbagy, které vás ochrání před nárazem, bezpečnostní pásy zda systém ESP, který zabrání smyku. Důležité jsou také kvalitní pneumatiky, které vás během jízdy nezklamou.
Letní pneu: systém nouzového dojetí
O tom, že letní pneumatiky by měly mít minimální hloubku dezénu 1,6 mm, jsme psali již několikrát. To je základní informace, kterou by měl ovládat každý řidič. No ne všichni vědí o takzvaném systému nouzového dojetí.

Situace, která se může stát každému šoférovi

Představte si, že řídíte a najednou je vaše auto těžší ovladatelné. Kola táhne do jedné strany a vy zjistíte, že o chvíli budete jezdit už jen na disku. Dostali jste defekt. Někdy můžete dostat defekt a pneumatika bude ztrácet tlak pomalu, takže si to nejprve ani nevšimnete. No každý defekt může ohrozit vaši jízdu, proto byste měli být na takovou situaci připraveni. Dá se to s již zmíněným systémem nouzového dojetí.

Jak to vlastně funguje?

U některých výrobců si můžete koupit model pneumatiky se systémem nouzového dojetí. Je to jeden z novějších systémů stavby pneumatiky, který při defektu udrží auto bezpečně na vozovce. Celý „fígl“ je v tom, že pneumatiky mají zesílené bočnice, čímž se při defektu zabrání vyfouknutí pneumatiky. I když pneumatika splaskne, nedrtit se mezi ráfkem kola a vozovkou. Ideální je, pokud v takovém případě pokračujete jízdou maximální rychlostí 80 km / hod.

Výhody nouzového systému dojetí

  • Nemusíte měnit kolo při defektu, takže není nutné s sebou nosit rezervní pneumatiku.
  • Můžete pokračovat v jízdě rychlostí 80 km/hod. (nejlépe ale je, když ihned navštívíte servis, kde se vám o poškozenou pneumatiku postarají).
  • Pneumatika se může používat na běžný ráfek.

Letní pneu: systém nouzového dojetí Letní pneu: systém nouzového dojetí

Nevýhody nouzového systému dojetí

Mít takto vybavené pneumatiky je opravdu lákavá nabídka. Má to však jeden háček. Tento systém lze použít pouze tehdy, pokud máte v autě namontován systém výstrahy při poklesu tlaku. Pokud byste ho neměli, nezjistili byste, že se tlak v pneumatice snižuje, takže by se mohla zničit. Od 1. listopadu 2014 musí mít podle zákona každé auto snímač tlaku v pneumatikách.

Název systému nouzového dojetí najdete na letních i zimních pneumatikách pod odlišnými zkratkami:
Continental a Barum – SSR (Self Supporting Runflat)
Dunlop – DSST (Self-Supporting Technology)
Michelin – ZP (Zero Pressure)
Pirelli – R / F (Run Flat)
Goodyear – ROF (RunOnFlat)
Bridgestone – RFT (Run Flat Technology)

AZ-pneu je vybaven letními pneumatikami

Pokud momentálně sháníte letní pneumatiky pro své auto, AZ-pneu vám nabídne široký výběr pneumatik od renomovaných výrobců. Samozřejmě, můžete si u nás zakoupit i pneumatiky se zesílenou bočnicemi a vyhnete se tak nepříjemným situacím na silnici, pokud byste dostali defekt . Neváhejte a zvyšte bezpečnost vaší jízdy už nyní.

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru