Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Barum Brillantis 2

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
185
Profil
60
Průměr
R14
82H

Pneumatiky Barum Brillantis 2 jsou novinkou pro léto roku 2010. Slibují vysoký kilometrový výkon a vyšší bezpečnost v kritických situacích díky asymetrickému dezénu s robustním vnějším ramenem. Krátká brzdná dráha...
Více informací

Letní
Brillantis 2
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Pneumatiky Barum Brillantis 2 jsou novinkou pro léto roku 2010. Slibují vysoký kilometrový výkon a vyšší bezpečnost v kritických situacích díky asymetrickému dezénu s robustním vnějším ramenem. Krátká brzdná dráha na mokru a odolnost vůči aquaplaningu je zajištěna kombinací průběžných drážek na vnitřní straně a úzkých lamel.

Asymetrický koncept s:
- nepřehlédnutelným, robustním a technicky orientovaným vnějším ramenem
- výrazným designem vnitřní strany dezénu
- Jednotný vzhled je zesílený tvarem příčných drážek

EU štítek

EU
C
E
70 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát
Nahoru