Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Bridgestone EP150 Ecopia

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
175
Profil
60
Průměr
R16
82H

Revoluční směs s technologií Nano-Pro Technology uchovává energii pro nižší spotřebu paliva a emise CO2. Pneumatiky Bridgestone EP150 Ecopia, které nabízejí vynikající rovnováhu bezpečnosti, odolnosti a hospodárnosti, vám pomohou snížit...
Více informací

Letní -43%
EP150 Ecopia

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -43%

Revoluční směs s technologií Nano-Pro Technology uchovává energii pro nižší spotřebu paliva a emise CO2. Pneumatiky Bridgestone EP150 Ecopia, které nabízejí vynikající rovnováhu bezpečnosti, odolnosti a hospodárnosti, vám pomohou snížit spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého a přitom si užívat pohodlí a snadnou ovladatelnost, kterou byste od prvotřídních pneumatik Bridgestone očekávali. S pneumatikami Bridgestone EP150 Ecopia pojedete lehce, ale s jistotou. Propracovaný design žeber a drážek maximalizuje kontakt s vozovkou s výsledkem výborné přilnavosti a sníženého valivého odporu. Odvední nadbytečné vody z oblasti dezénu do hlavnich drážek zvyšuje odolnosti vůčii aquaplaningu. Umístěni dezénových figur pod vysokým úhlem zvyšuje účinnost brzdných hran pneumatiky Bridgestone EP150 Ecopia a znižuje hlučnost dezénu při odvalováni při zachování optimální styčné plochy pneumatiky. Zvýsená odolnost pneumatik Bridgestone EP150 Ecopia vůči nerownoměrnému opotřebení a snížena hlučnost. Respekt k životnímu prostředí již není na úkor bezpečnosti a radosti z jízdy. Konvexní profil bloků s adaptivním kontaktním povrchem (ACS – Adaptive Contact Surface) omezuje proudéní vzduchu mezi bloky a zajišťuje tišší jízdu. Revoluční zpracování materiálů a perfektní design ve výsledku poskytují nízký valivý odpor, výtečnou trakci a vskutku dynamické jízdní vlastnosti. Středové bloky pneumatiky Bridgestone EP150 Ecopia napojením na žebra zajišťuji rownoměrné rozloženi tlaku ve styčne ploše a tim také výbornou brzdnou sílu a přilnavost za mokra. Po okrajích napojovaná 3D žebra zvyšují tuhost bloků a zajišťuji dynamické jízdni vlastnosti. Inovativní a lehká konstrukce zajišťuje tichou, pohodlnou a ekonomickou jízdu. Zcela nový typ pneumatiky EP150 nabízí kombinaci dosud nevídané úrovně ohleduplnosti k životnímu prostředí a spolehlivosti a přesnosti, které byste očekávali od pneumatik Bridgestone. Použitím nového materiálu náraznikových pasů a inovativních technologií bylo dosaženo lehcí konstrukce a snížení celkové hmotnosti pneumatiky. Využití polymeru upravujícího vazby molekul do řetězců umožňuje rovnoměrnější rozptyl křemíkových částic (Siliky), omezení tvorby třecího tepla a energtických ztrát ve svrchní běhounově vrstvě a tím snižuje valivý odpor.

V rámci svého regionu provozuje Bridgestone 14 závodů pro výrobu pneumatik a souvisejících produktů, významné vývojové a výzkumné centrum a zkušební polygon. Bridgestone je největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů. Sídlo společnosti je v Praze. Bridgestone Europe má zastoupení ve více než 60 zemích s celkem více než 18 200 zaměstnanci. Bridgestone Europe se sídlem v Belgii je stoprocentní dceřinou firmou Bridgestone Corporation, největší společnosti na světě v odvětví výroby pneumatik a gumárenských produktů na světě, se sídlem v Tokiu. Prémiové pneumatiky společnosti Bridgestone Europe se prodávají na celém světě. V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových, zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Prémiové zimní pneumatiky Bridgestone jsou ideální volbou pro bezpečnou jízdu nástrahami zimy.

Nový EU štítek

EU
Bridgestone
175/60 R16 82H
B
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru