Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Continental EcoContact 6

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
185
Profil
60
Průměr
R14
82H

S pneumatikou EcoContact 6 Continental dosáhl výrazně lepších parametrů v oblasti valivého odporu, kilometrového výkonu, přesnosti řízení a brzdných drah. Precizní handling, vysoká přilnavost s krátkou brzdnou dráhou. Směs GreenChili...
Více informací

Letní
EcoContact 6
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

S pneumatikou EcoContact 6 Continental dosáhl výrazně lepších parametrů v oblasti valivého odporu, kilometrového výkonu, přesnosti řízení a brzdných drah. Precizní handling, vysoká přilnavost s krátkou brzdnou dráhou. Směs GreenChili v nové letní pneumatice pro osobní vozidla dodává o 20 procent vyšší kilometrový výkon a o 15 procent nižší valivý odpor.

V porovnání s předchozími modely nabízí tato novinka o 20 procent vyšší kilometrový výkon, o 15 procent nižší valivý odpor, mnohem přesnější handling a kratší brzdné dráhy na mokré i suché vozovce. Nová letní pneumatika je high-tech produktem splňujícím ty nejvyšší nároky na bezpečnost, precizní handling, vysoký kilometrový výkon a nízkou spotřebu paliva. Pro novou pneumatiku EcoContact 6 již získala značka Continental homologace pro obutí z výrobního závodu od 12 evropských automobilek pro osobní automobily malé až vyšší třídy.

Díky novým přísadám obsaženým ve směsi se dokáže běhoun mnohem lépe přizpůsobit vozovce. To umožňuje lepší přenos brzdné síly, dobrý kontakt se silnicí snižuje prokluz a zvyšuje kilometrový výkon. Obě inovativní složky ve směsi spojili inženýři do názvu „GreenChili 2.0“. Tak obrovský krok ve vývoji při výrobě pneumatik se podařil díky tomu, že inženýři z firmy Continental prověřovali možné optimalizace všech složek této špičkové pneumatiky. Sem patří i to, že byla vyvinuta nová směs siliky pro docílení mnohem vyváženějšího rozložení chemických složek. Výsledkem je ještě pevnější spojení polymerů v síti směsi umožňující snížení deformací pneumatiky za jízdy. Tím nakonec výrazně klesá valivý odpor, spotřeba paliva u vozidla se snižuje.

Drážky na ramenech profilu navíc odvádějí vodu ven ze styčné plochy, čímž se dociluje ještě lepší přilnavosti na mokré vozovce. Pro jízdy na suchých tratích našli vývojáři inspiraci u sportovních pneumatik. Takto vzniklá asymetrická geometrie profilů se zaoblenými rohy stabilizuje jednotlivé prvky profilu při jízdě do zatáček a výsledkem je tudíž precizní handling a větší přilnavost. Na mokré silnici nabízejí lamely se zkosenými hranami dodatečnou přilnavost a přispívají k odvodnění profilu.

U designu profilu naplánovali vývojáři podle rozměru pneumatiky tři, čtyři nebo pět žeber. Toto řešení střižené na míru umožňuje dobrou přilnavost a precizní handling až do mezních hodnot. Velice vyvážený poměr mezi žebry a drážkami profilu slouží rovněž k odvodu vody drážkami pří jízdě za deště a ke snížení sklonu k aquaplaningu.

EU štítek

EU
B
B
70 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát
Nahoru