Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Dunlop SP Sport Maxx RT 2

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
235
Profil
45
Průměr
R17
94Y

Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx RT 2 jsou další jedničkou v oblasti přilnavosti a přesnosti řízení. Tyto pneumatiky nabízejí vylepšenou přilnavost jak na mokrých, tak na suchých vozovkách. Lepší kontakt...
Více informací

Letní
SP Sport Maxx RT 2
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx RT 2 jsou další jedničkou v oblasti přilnavosti a přesnosti řízení. Tyto pneumatiky nabízejí vylepšenou přilnavost jak na mokrých, tak na suchých vozovkách. Lepší kontakt mezi gumou a povrchem vozovky zajišťuje větší sílu a tuhost a umožňuje tak přesnější a stabilnější zatáčení.

Díky optimalizaci geometrie pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx RT 2 je dosaženo kratší brzdné dráhy, zejména při vysokých rychlostech. Tímto zlepšením pneumatiky poskytují řidičům větší kontrolu a bezpečnost při brzdění, což je zvláště důležité při rychlé jízdě.

Stejně jako u předchozího modelu, i u Dunlop SP Sport Maxx RT 2 je kladen důraz na lepší reakceschopnost na povrch vozovky a zvýšenou přesnost řízení. Zmenšení průměru a svrchní vrstvy pneumatiky přiblížilo pneumatiku k vozovce, což umožňuje řidičům cítit silnici lépe a lépe reagovat na její podněty.

Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx RT 2 jsou navrženy tak, aby poskytovaly vynikající výkon a zajišťovaly bezpečnou jízdu s vynikající přilnavostí, přesností řízení a krátkou brzdnou dráhou. Jsou ideální volbou pro ty, kteří hledají vysoký výkon a maximální kontrolu nad svým vozidlem.

Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobců výkonných a vysokovýkonných pneumatik pro prvovýbavu prestižních značek: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen. Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobců pneumatik. V roce 2000 se firma Dunlop stala členem koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, pod kterým funguje dodnes. Vyvíjí, vyrábí a prodává pneumatiky pro automobily, užitková vozidla i motocykly. Společnost Dunlop vznikla roku 1888 v severoirském Belfastu díky revolučnímu vynálezu, v prosinci daného roku získal John Boyd Dunlop patent na pneumatiku plněnou vzduchem. V roce 1945 začala značka Dunlop vyrábět revoluční bezdušové pneumatiky se samotěsnící vrstvou. Od té doby je společnost Dunlop leaderem ve vývoji nových technologií.

EU štítek

EU
A
C
68 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru