Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Kleber Dynaxer HP4

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
50
Průměr
R17
98V
FR

Nová patentovaná směs pryže běhounu, což omezuje deformaci pneumatiky během jízdy, poskytuje větší přilnavost pneumatiky, čímž se optimalizuje brzdění. Letní pneumatika Dynaxer HP4 je výsledkem dvouleté práce konstruktérů, kteří se...
Více informací

Letní
Dynaxer HP4

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Nová patentovaná směs pryže běhounu, což omezuje deformaci pneumatiky během jízdy, poskytuje větší přilnavost pneumatiky, čímž se optimalizuje brzdění. Letní pneumatika Dynaxer HP4 je výsledkem dvouleté práce konstruktérů, kteří se zaměřili na poměr kvality a ceny. Inženýři kladou důraz na vysoký výkon, který je obvykle charakterizován prémiovými pneumatikami. Pneumatika Dynaxer HP4 je věnována nejoblíbenějším vozům všech značek.

Nová technologie uzamčení lamely má vliv na tuhost běhounu v kontaktu pneumatiky s vozovkou, což snižuje valivý odpor, příznivější účinky na spotřebě paliva a snížení hluku. Brzdná dráha na mokrém povrchu se snížila o 4,7 m. Testy výrobce ukázaly kratší brzdnou dráhu na suché vozovce 1,5 m a lepší přilnavost o 13 % ve srovnání s předchozím modelem. Kleber Pneumatika Dynaxer HP4 je ideální volbou pro uživatele, kteří hledají pneumatiku s dobrým výkonem v optimálním rozmezí cen. Asymetrické drážky běhounu umístěné ve vnější části, jsou také odpovědný za účinné odvádění vody z pneumatiky a zamezení vzniku aquaplaningu.

Při nákupu pneumatik nezapomeňte zkontrolovat příručku vozidla nebo příslušné webové stránky, které pneumatiky vám doporučí výrobce vozidla. Špatně vybrané pneumatiky mohou negativně ovlivnit úroveň vaší bezpečnosti. Při nákupu pneumatik věnujte pozornost velikosti a indexům nosnosti a rychlosti, které jsou homologovány pro vaše vozidlo.

Nový EU štítek

EU
Kleber
225/50 R17 98V
A
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru