Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Michelin Primacy 3

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
50
Průměr
R17
98W
*

Pneumatika Michelin E Primacy spadá z hlediska energetické účinnosti do klasifikační třídy A a z hlediska přilnavosti na mokrém povrchu do třídy B, jedná se o jeden z nejlepších výsledků...
Více informací

Letní
Primacy 3
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Pneumatika Michelin E Primacy spadá z hlediska energetické účinnosti do klasifikační třídy A a z hlediska přilnavosti na mokrém povrchu do třídy B, jedná se o jeden z nejlepších výsledků na trhu, protože pneumatiky s třídou valivého odporu A, které mají zároveň třídu přilnavosti A nebo B, tvoří méně než 1 % pneumatik dostupných na trhu. Pneumatiky Michelin E Primacy je možné montovat na nejoblíbenější modely vozidel se spalovacími, hybridními i elektrickými motory – na městská vozidla, sedany i kompaktní SUV. Technologie Evertread - Technologie Evertread optimalizuje kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou a zajišťuje rovnoměrné rozložení sil při brzdění, akceleraci a zatáčení, díky tomu se běhoun pneumatik Michelin E Primacy opotřebovává rovnoměrněji. Energy AirShield - Energy AirShield je vzduchotěsná vrstva, která snižuje energetické ztráty a tím i valivý odpor pneumatiky. Směs pryže Energy Passive - Technologie je založena na užití elastomerů s větší pružností ve směsi pryže, v kombinaci se speciální výplní snižují energetické ztráty a valivý odpor pneumatiky a tím se snižuje spotřeba paliva nebo elektrické energie vozidla. Bočnice CoolRunning - Bočnice z inovativní směsi pryže spotřebují při jízdě menší množství energie, čímž snižují spotřebu paliva a u elektrických vozidel prodlužují jejich dojezd. Tenké pásy - Pneumatika má tenčí pásy, které jsou ovšem stejně odolné jako pásy ve standardních pneumatikách, k výrobě nových pásů se také spotřebuje menší množství surovin, další výhodou použití nové konstrukce je snížení valivého odporu a tím i spotřeby paliva a emisí CO2.

Michelin E Primacy je nejnovější pneumatika, která má nejnižší valivý odpor ve své kategorii pneumatik. 174 kg: snížení emisí CO2 za celou dobu životnosti pneumatiky pro ochranu životního prostředí. Výsledkem extrémně nízkého valivého odporu pneumatik Michelin E Primacy je menší spotřeba paliva u vozidel se spalovacím motorem a delší dojezd u elektrických vozidel. 0,21 l / 100 km: průměrné snížení spotřeby paliva. Pneumatika Michelin E Primacy zajišťuje vynikající bezpečnost od prvního do posledního kilometru, i po ujetí 30 000 km úspěšně prošla evropským standardizovaným testem brzdění na mokrém povrchu, který je stanovený v nařízení EHK OSN č 117 a který se používá v procesu homologace pneumatik. 7 %: zvýšení dojezdu elektrických vozidel. 80 €: úspora výdajů za palivo na vzdálenosti 35 000 km. Drážky s tvarem do U - Technologie EverGrip prokázaly svoji efektivitu u pneumatiky Primacy 4, která zajišťuje vynikající přilnavost na mokru od prvního do posledního kilometru, stejný tvar drážek zaručuje efektivní odvod vody z kontaktní plochy bez ohledu na míru opotřebení pneumatiky. Pneumatika Michelin E Primacy podporuje směřování k elektromobilitě a hybridním pohonům, výsledky valivého odporu ukazují, že u elektrického vozidla s dojezdem 400 km se jeho energetická účinnost zlepší přibližně o 7 %, tedy o 30 km navíc v porovnání s jinými pneumatikami ve stejné kategorii. Vysoká energetická účinnost pneumatik Michelin E Primacy bez kompromisů, stejně jako další vynikající výkony jsou možné díky použití vyspělých technologií, které vyvinuli vědci a inženýři z výzkumného a vývojového centra Skupiny Michelin v Ladoux nedaleko města Clermont-Ferrand. 27 %: snížení valivého odporu pneumatiky Michelin E Primacy v porovnání s jinými pneumatikami stejné kategorie. Nízký valivý odpor pneumatik Michelin E Primacy představuje snížení spotřeby paliva přibližně o 0,21 l / 100 km a úsporu okolo 80 eur během celé životnosti.

V roce 1946 vynalezl Michelin typ „radiální pneumatiky“ určenou původně pro firmu Citroen. V průběhu let se pod gumárenský koncern Michelin zařadily značky jako BFGoodrich, Uniroyal. Michelin je úzce spjatá s výrobou pneumatik. Pneumatiky se značkou Michelin používají osobní vozy, nákladní automobily, motocykly, stroje pro zemní práce, autobusy, podzemní dráhu i letadla. Pneumatiky Michelin jsou známé častými inovacemi a vylepšeními, některé typy pneu patří k absolutní špičce ve své třídě. Společnost Michelin vyrábí pneu k nejrůznějším vozidlům, od jízdních kol až po kosmické lodě. Gastronomický průvodce Michelin patří k neznámějším průvodcům vůbec. Gumárenská firma Michelin (celým názvem: SCA Compagnie Générale des Établissements Michelin) byla založena roku 1888 bratry Édouardem a Andrém Michelin a roku 1891 vypustila do světa první pneumatiku. V začátcích vyráběla firma pneu pro cyklistická kola, dnes značka dosáhla na celosvětovém trhu vynikající 18% podíl. Znalci vědí, že firma Michelin vydává pro cestovatele také mapy, turistické průvodce, atlasy a počítačové produkty. Michelin - špičková kvalita pneu s dlouhou tradicí.

Nový EU štítek

EU
Michelin
225/50 R17 98W
A
B
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
B
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru