Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Pirelli P1 Cinturato Verde

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
185
Profil
60
Průměr
R14
82H

Cinturato P1 rozšiřuje zelenou řadu společnosti Pirelli, která byla před třemi lety představena pneumatikami Cinturato P4 a P6 pro městská a malá vozidla a rozšířena o pneumatiku Cinturato P7 pro...
Více informací

Letní
P1 Cinturato Verde
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Cinturato P1 rozšiřuje zelenou řadu společnosti Pirelli, která byla před třemi lety představena pneumatikami Cinturato P4 a P6 pro městská a malá vozidla a rozšířena o pneumatiku Cinturato P7 pro středně velké vozy. Nové Cinturato obsahuje technologii Pirelli, která byla vyvinuta pro vysoce výkonné pneumatiky: Cinturato P1 byla navržena podle již úspěšných nejmodernějších norem Cinturata P7, vítěze hlavních testů prováděných evropskými certifikačními úřady a nejvlivnějšími odbornými časopisy. Ve skutečnosti byla pneumatika Cinturato P1 vyvinuta ve Výzkumném a vývojovém centru Pirelli v Miláně, kde jsou navrhovány i pneumatiky pro Formuli 1. Nová pneumatika představuje spojení ekologických zkušeností získaných společností Pirelli prostřednictvím strategie ?Zeleného výkonu? a technologie, kterou vyvinuli inženýři pro zajištění vynikajícího výkonu. Proto DNA Cinturato P1 shrnuje ?zelené? vlastnosti pneumatik Cinturato a Scorpion Verde, ekologicky šetrné pneumatiky pro SUV a Crossovery, a technologii určenou pro rodinu pneumatik P Zero.Bezpečnost, radost z jízdy, pozornost věnovaná životnímu prostředí a všestrannost jsou čtyři klíčové vlastnosti pneumatiky Cinturato P1, které jsou v dokonalém souladu s novými požadavky trhu

EU štítek

EU
B
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru