Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-silniční

Nokian Rotiiva HT

Rozměry
Šířka
225
Profil
75
Průměr
R16
115/112S

Extrémní odolnost a ekologická jízda. Pneumatika nabízí vysokou odolnost vůči opotřebení. Nokian Rotiiva HT, technologie aramidových bočnic Nokian Tyres, doposud nepoznaná odolnost. Pro těžké SUV vozy, 4WD a pick upy...
Více informací

Letní
Rotiiva HT

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Extrémní odolnost a ekologická jízda. Pneumatika nabízí vysokou odolnost vůči opotřebení. Nokian Rotiiva HT, technologie aramidových bočnic Nokian Tyres, doposud nepoznaná odolnost. Pro těžké SUV vozy, 4WD a pick upy do 210 km/h. Leštěné hlavní drážky, účinná prevence aquaplaningu. Nokian Rotiiva HT byla vyvinuta pro náročné podmínky užití na SUV vozidlech typu 4WD a užitkových vozidlech. Větší bezpečnost, lepší odolnost, odvaděče kamínků, indikátor opotřebení (DSI).

Lepší pocit z jízdy : Profilové stabilizátory, které se nacházejí mezi dezénovými bloky na vnějších ramenou, zajišťují přesnost reakcí a pocit kontroly nad vozidlem, zvláště pak v zatáčkách. Aramidové bočnice, vysoká stabilita na štěrku, úspora paliva. Stejný materiál je znám z leteckého a zbrojního průmyslu. Pryžový materiál bočnic obsahuje extrémně trvanlivá aramidová střižová vlákna a je mimořádně odolný vůči opotřebení a proříznutí. Odsazené boční drážky na ramenou a ve středové části efektivně odvádí vodu a rozbředlý sníh z kontaktní plochy a zaručují tak maximální přilnavost a jízdní stabilitu pneumatiky Nokian Rotiiva HT za každého počasí. Na obou ramenou pneumatiky se nacházejí úzké obvodové drážky, které zvyšují boční přilnavost a snižují valivý odpor, takže je jízda palivově účinnější.

Díky aramidovým vláknům je bočnice velice pevná a tím lépe odolává nárazům a tlaku na okraj ráfku. Vynikající přilnavost a ovladatelnost, lepší přilnavost, nižší valivý odpor. Informační pole, přehled a pohodlí. Jedinečná pevnost, technologie aramidových bočnic Nokian Tyres Čti více Při výrobě pneumatik Nokian Tyres jsou užívány výhradně čištěné oleje a látky, které nejsou toxické ani karcinogenní. Menší hlučnost, větší jízdní komfort, komfortní cestování.

EU štítek

EU
C
C
73 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru