Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Vodící (řízená)

Barum BF14

Rozměry
Šířka
235
Profil
75
Průměr
R17.5
132L
TL 12PR

Nákladní pneumatika Barum BF14 na vodící nápravu. Tuhé kompaktní rameno pneu Barum BF14 zvyšuje odolnost. Velké množství lamel pneumatiky Barum BF14 garantuje výbornou přilnavost i na mokrém povrchu. Široká dezénová...
Více informací

BF14
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Nákladní pneumatika Barum BF14 na vodící nápravu. Tuhé kompaktní rameno pneu Barum BF14 zvyšuje odolnost. Velké množství lamel pneumatiky Barum BF14 garantuje výbornou přilnavost i na mokrém povrchu. Široká dezénová plocha snižuje opotřebení a zvyšuje životnost, tuhé kompaktní rameno pláště přináší zvýšenou odolnost. Nákladní pneumatika Barum BF14 je optimální vodící pneumatika pro hospodárný provoz lehkých nákladních vozidel. Pneumatika Barum BF15 má letní pásový dezén pro silniční a dálniční provoz. Pneu Barum BF14 se vyrábí v koncernu Continental. Barum BF14 je pneu vhodná pro použití na všech nápravách nákladních i přípojných vozidel.

Barum je značka, která působí na trhu pneumatik již více než 70 let. Za tuto dobu získaly pneumatiky Barum prestiž na celém světě díky bohatým zkušenostem, výrobním know-how a spolehlivosti. Výrobní závod v Otrokovicích je v současnosti největší výrobní jednotkou v Evropě. Splnili jsme ty nejnáročnější mezinárodní audity kvality výroby a obstáli jsme na výbornou i při interních auditech nejprestižnějších výrobců automobilů jako je Volvo, BMW, VW, Škoda, Renault, Ford či Peugeot. Naše znalosti a výrobní dovednosti se odráží i ve filozofii naší značky. Výrobky Barum se snaží poskytnout svým zákazníkům ten nejlepší poměr mezi cenou a výkonem. Kromě ostatních špičkových vlastností, prokázaných v testech nezávislých časopisů a autoklubů, poskytují naše pneu vysoký kilometrový výkon. Barum vyrábí pneumatiky v nejmodernějších závodech v Evropě pod záštitou silné skupiny Continental AG. Barum patří k nejúspěšnějším výrobcům pneumatik ve střední Evropě a jeho slogan hovoří jasně: Chytrá volba.

EU štítek

EU
C
E
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát
Nahoru