Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Návěsová (vlečná)
  • Prémiová kvalita

Hankook TL10

Rozměry
Šířka
445
Profil
45
Průměr
R19.5
160J
M+S

Výrobce prémiových pneumatik Hankook rozšířil svým novým produktem Hankook TL10 svůj sortiment pneumatik pro vlečená vozidla. Čtyři podélné drážky zvyšují odolnost proti aquaplaningu a zároveň redukují tvorbu hluku. Nižší spotřeba...
Více informací

TL10
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Výrobce prémiových pneumatik Hankook rozšířil svým novým produktem Hankook TL10 svůj sortiment pneumatik pro vlečená vozidla. Čtyři podélné drážky zvyšují odolnost proti aquaplaningu a zároveň redukují tvorbu hluku. Nižší spotřeba paliva, jakož i navýšení kilometrového výkonu jsou předpokladem dosažení významné míry hospodárnosti a snižování emisí CO2. Obzvlášť široký běhoun pneumatiky Hankook TL10 je výsledkem vývoje zaměřeného především na dosažení nízké míry opotřebení a vyššího kilometrového výkonu. Za tímto účelem výrobce Hankook využívá nejmodernější technologie a konstrukce dezénů, které zvyšují palivovou účinnost a životnost pneumatiky a současně zdokonalují jejich jízdní vlastnosti.

Prémiový výrobce pneumatik se v rámci svého aplikovaného výzkumu a vývoje nových pneumatik stále intenzivněji zaměřuje na hospodárnost a efektivní snižování nákladů dopravců, tím splňuje stále náročnější požadavky provozovatelů nákladních vozidel. Inovativní technologie mísení směsi zvyšuje životnost běhounu o 55 procent v porovnání se standardními produkty. Pneumatika Hankook TL10 je inovativní, k životnímu prostředí šetrná, prémiová pneumatika pro vlečená vozidla. Pneumatiku Hankook TL10 vyznačuje nízký valivý odpor snižující spotřeba paliva a vysoký počet ujetých kilometrů. Nová směs běhounu pneumatiky Hankook TL10 snižuje valivý odpor o 8 procent, tím za jízdy dochází ke značné úspoře energie.

Pneumatika Hankook TL10 představuje špičkový produkt pro vlečená vozidla, používaná v dálkové dopravě. Optimalizovaný tvar běhounu pneumatiky Hankook TL10 zajišťuje vynikající brzdící vlastnosti a přilnavost i při jízdě na mokré vozovce. Při vývoji nové pneumatiky Hankook TL10 určené pro dálkový provoz se inženýři Hankook zaměřili především na trvale udržitelný rozvoj. Vývoj této inovativní pneumatiky pro nákladní vozidla byl zaměřen kromě bezpečnosti a kvality především k uspokojení potřeb stále náročnějších evropských provozovatelů komerčních vozových parků zaměřujících se na celkovou nákladovost a hospodárnost provozu. Jedná se pneumatiku, obzvláště šetrnou k životnímu prostředí, používanou v dálkové dopravě.

EU štítek

EU
B
B
73 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru