Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Řízená

Matador FR 1

Rozměry
Šířka
10.00
Profil
-
Průměr
R20
146/143K
TT, Náprava:S

Výborná adheze nákladní pneumatiky MATADOR FR1 na mokré vozovce. Zlepšená životnost, snížená hlučnost. Spolehlivá pneumatika s dobrou spotřebou paliva. Výborná přilnavost na mokrém povrchu, osvědčený přední vzorek. Osvědčený typ dezénu...
Více informací

FR 1
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Výborná adheze nákladní pneumatiky MATADOR FR1 na mokré vozovce. Zlepšená životnost, snížená hlučnost. Spolehlivá pneumatika s dobrou spotřebou paliva. Výborná přilnavost na mokrém povrchu, osvědčený přední vzorek. Osvědčený typ dezénu nákladní pneumatiky. Nákladní pneumatika Matador FR1 je určená k provozu vozidel na krátké vzdálenosti do 80 km, kde je schopná velkých výkonů na silnicích druhé a třetí třídy.

Matador vyrábí kvalitní pneumatiky za přijatelnou cenu. Vyrábí pneu pro osobní a užitková, sportovní, offroad, lehké nákladní i nákladní automobily. Matador je značka skupiny CONTINENTAL.

Všestranný profesionál. S pneumatikami Matador, vyvinutými skutečnými odborníky, jste připraveni na jakoukoliv misi. Mnoho let zkušeností Matadoru ve vývoji pneumatik se promítá do dynamických, moderních a hospodárných produktů. S Matadorem jste připraveni na jakoukoliv výzvu. Značka Matador představuje následující klíčové hodnoty: Dynamika: Moderní značka plná energie, velmi aktivní s velkými ambicemi. Zkušenosti: Více než 110 let zkušeností v odvětví výroby pneumatik. Produkty: Široký sortiment pokrývá všechny segmenty a všechny povětrnostní podmínky. Značka Matador představuje dlouhou tradici, široké portfolio a spolehlivý výkon.

EU štítek

EU
C
D
73 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát
Nahoru