Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Dunlop SP Winter Sport M3

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
175
Profil
65
Průměr
R15
84T

Pneumatika pro zimní provoz Dunlop SP Winter Sport M3 pro vozy střední třídy i pro velmi výkonné automobily. Nadstandardní výkon v zimním období, vysoká odolnost proti aquaplaningu a dobrý záběr...
Více informací

Zimní
SP Winter Sport M3
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Pneumatika pro zimní provoz Dunlop SP Winter Sport M3 pro vozy střední třídy i pro velmi výkonné automobily. Nadstandardní výkon v zimním období, vysoká odolnost proti aquaplaningu a dobrý záběr na sněhu díky optimalizovanému počtu lamel a bloků dezénu. Zvýšený obsah materiálu Silica zajišťuje maximální přilnavost i v extrémních podmínkách a zvyšuje brzdný výkon.

Pneumatika SP Winter Sport M3 je vybavena lamelami vysoké hustoty, které umožňují vynikající záběr a kontrolu na sněhu. Široké drážky běhounu rychle odvádějí vodu a sněhovou břečku a pomáhají tak zajistit optimální kontrolu na silnicích za mokra a při tání. Směrový vzorek běhounu zvyšuje záběr a umožňuje zkrátit brzdnou dráhu na zimních silnicích.

Pneumatiky Dunlop RunOnFlat by měly být používány pouze u automobilů, které jsou navrženy pro jízdu s prázdnými pneumatikami a vybaveny plně funkčním zařízením pro varování při poklesu tlaku v pneumatice, jako je například Dunlop WARNAIR. Technologie Dunlop RunOnFlat umožňuje pokračovat v jízdě i po proražení či ztrátě tlaku, a to až 80 km při maximální rychlosti 80 km/h. Pneumatiky RunOnFlat využívají zesílené bočnice, které umožňují zachování pojízdnosti pneumatiky i po úplné ztrátě tlaku. Neměl by být překročen maximální dojezd 80 km a maximální rychlost 80 km/h. Údaje pro jednotlivá vozidla se mohou lišit.

Technologie Hybrid Overlay snižuje obvodové deformace ve vysokých rychlostech a působí příznivě na stabilitu ve vysokých rychlostech, plynulé a rovnoměrné opotřebení.

Systém ochrany okraje ráfku Technologie MFS využívá gumový profil, který je umístěn po obvodu pneumatiky nad okrajem kola. Vytváří se tak ochranná nárazníková zóna. Ochrana drahých ráfků z lehkých slitin před poškozením o obrubník. Dostupné pouze ve vybraných rozměrech!

EU štítek

EU
B
E
70 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru