Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Japonská kvalita

Falken Eurowinter HS449

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
185
Profil
55
Průměr
R15
82H
FR

Zimní pneumatika Falken Eurowinter HS449 s nízkou hlučností (pouhých 69 dB) je ohleduplná k okolí, což ocení především obyvatelé měst. Optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou paliva. Vhodné...
Více informací

Zimní
Eurowinter HS449
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Zimní pneumatika Falken Eurowinter HS449 s nízkou hlučností (pouhých 69 dB) je ohleduplná k okolí, což ocení především obyvatelé měst. Optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou paliva. Vhodné pro osobní vozidla i SUV. Hluboký sníh v alpských průsmycích, namrzlé venkovské silnice nebo břečka na dálnici – standardy pro moderní zimní pneumatiky, které musí vždy upřednostňovat bezpečnost řidiče.

EU štítek

EU
C
F
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru