Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Nokian Tyres HKPL R2

Rozměry
Šířka
175
Profil
65
Průměr
R15
88R

Hakkapeliitta R2 jedinečný komfort řízení,
nabízejí výraznou úsporu paliva a nižší emise
oxidu uhličitého. Mimořádně nízký valivý odpor má

Více informací

Zimní
HKPL R2
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Hakkapeliitta R2 jedinečný komfort řízení,
nabízejí výraznou úsporu paliva a nižší emise
oxidu uhličitého. Mimořádně nízký valivý odpor má
o 5 % nižší hodnotu než předcházející model
Hakkapeliitta R. Inovace - Koncept Cryo Crystal
zvýrazňuje optimální boční a podélnou přilnavost
nové pneumatiky. Přilnavost této pneumatiky na
ledu je vylepšena přítomností částic s přilnavostí
neobrobeného diamantu, které mají vzhled
mnohohranného krystalu a působí téměř jako
vestavěné hroty. Přilnou k povrchu a poskytují
ostré a odolné přilnavé hrany. Při postupném
opotřebení se ekologicky udržitelné krystaly,
které byly rovnoměrně rozděleny do povrchu
běhounu, vynoří a aktivují tak rezervní
přilnavost. Nová zimní silika založená na
kryogenickém silanu, vyvinutá pro přilnavý povrch
pneumatik Hakkapeliitta R2, pracuje bezpečně na
mokrých silnicích i na nebezpečném ledu. Agresivní
vzor běhounu je pokryt hustou sítí zářezů. Větší
šířka jednotlivých zářezů dokáže poskytnout
zesílený přilnavý povrch, zejména při snížení
tření na minimum na mokrém ledu. Výstupky patky
pláště běhounu pneumatiky jsou vybaveny zářezy
kapsovitého typu, které odčerpávají vodu z povrchu
silnice a zajišťují pevný kontakt s povrchem.
Středové žebro nového směrového běhounu s pevným
směrem odvalování zlepšuje stabilitu řízení. Pevná
středová část zajišťuje bezpečné řízení.

EU štítek

EU
F
C
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru