Vážení zákazníci. Vlivem přetíženosti dopravní společnosti v probíhající zimní sezóně může docházet ke zpoždění doručení Vašich zásilek. Děkujeme za pochopení.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Nokian HKPL R3

Rozměry
Šířka
175
Profil
65
Průměr
R14
82R

Severská zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 je vyvinutá pro vysokovýkonné sportovní užitkové vozy, která nabízí požitek z jízdy a tolik potřebnou jízdní stabilitu. Jedinečná přilnavost a stabilní ovladatelnost na ledu...
Více informací

Zimní -48%
HKPL R3

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -48%

Severská zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 je vyvinutá pro vysokovýkonné sportovní užitkové vozy, která nabízí požitek z jízdy a tolik potřebnou jízdní stabilitu. Jedinečná přilnavost a stabilní ovladatelnost na ledu a sněhu. Aramidem zesílené bočnice pneumatik pro extrémní odolnost. Oficiálně schváleno pro použití v zimě. Bezstarostná jízda v severské zimě. Nehrotovaná pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 SUV je vybavena aramidovými bočnicemi, které ji chrání před průpichy a průrazy a zaručují tak vetší odolnost a bezstarostnou jízdu. Severský komfort a stabilita. Maximální požitek z jízdy.

Různé lamely se pružně uzpůsobují všem změnám počasí a zajišťují tak nepřetržitou přilnavost, řízení pod kontrolou a tichou jízdu. Výjimečná zimní přilnavost, pohodlnější ovladatelnost, vynikající přilnavost na ledu a sněhu. Pryžový materiál bočnic obsahuje extrémně trvanlivá aramidová střižová vlákna a je mimořádně odolný vůči opotřebení a proříznutí. Díky aramidovým vláknům je bočnice velice pevná a tím lépe odolává nárazům a tlaku na okraj ráfku. Vícehranné sněhové drápy umístěné mezi bloky pryže na běhounu a ramenou zvyšují přilnavost na ledu a sněhu, především při brzdění a akceleraci.

Stejný materiál je znám z leteckého a zbrojního průmyslu. Tuto pneumatiku doporučujeme rovněž pro elektrické a hybridní vozy!

EU štítek

EU
F
B
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru