Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Nokian HKPL R3

Rozměry
Šířka
275
Profil
40
Průměr
R18
103T

Severská zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 je vyvinutá pro vysokovýkonné sportovní užitkové vozy, která nabízí požitek z jízdy a tolik potřebnou jízdní stabilitu. Jedinečná přilnavost a stabilní ovladatelnost na ledu...
Více informací

Zimní -54%
HKPL R3

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -54%

Severská zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 je vyvinutá pro vysokovýkonné sportovní užitkové vozy, která nabízí požitek z jízdy a tolik potřebnou jízdní stabilitu. Jedinečná přilnavost a stabilní ovladatelnost na ledu a sněhu. Aramidem zesílené bočnice pneumatik pro extrémní odolnost. Oficiálně schváleno pro použití v zimě. Bezstarostná jízda v severské zimě. Nehrotovaná pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 SUV je vybavena aramidovými bočnicemi, které ji chrání před průpichy a průrazy a zaručují tak vetší odolnost a bezstarostnou jízdu. Severský komfort a stabilita. Maximální požitek z jízdy.

Různé lamely se pružně uzpůsobují všem změnám počasí a zajišťují tak nepřetržitou přilnavost, řízení pod kontrolou a tichou jízdu. Výjimečná zimní přilnavost, pohodlnější ovladatelnost, vynikající přilnavost na ledu a sněhu. Pryžový materiál bočnic obsahuje extrémně trvanlivá aramidová střižová vlákna a je mimořádně odolný vůči opotřebení a proříznutí. Díky aramidovým vláknům je bočnice velice pevná a tím lépe odolává nárazům a tlaku na okraj ráfku. Vícehranné sněhové drápy umístěné mezi bloky pryže na běhounu a ramenou zvyšují přilnavost na ledu a sněhu, především při brzdění a akceleraci.

Stejný materiál je znám z leteckého a zbrojního průmyslu. Tuto pneumatiku doporučujeme rovněž pro elektrické a hybridní vozy!

EU štítek

EU
F
C
73 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru