Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Nokian Tyres WR D4

Rozměry
Šířka
195
Profil
50
Průměr
R15
82H

Finská špičková pneumatika Nokian WR D4 dostala zbrusu nový směrový dezén, který je kombinací úspěšného WR D3 a WR A3 a disponuje spoustou nových technologií.

Nová...
Více informací

Zimní
WR D4
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Finská špičková pneumatika Nokian WR D4 dostala zbrusu nový směrový dezén, který je kombinací úspěšného WR D3 a WR A3 a disponuje spoustou nových technologií.

Nová směs Nokian Twin Trac Silica nabízí perfektní ovladatelnost a stabilní prilnavost pneumatiky k vozovce. Drážky a drážkový profil Nokian Block Optimized Siping pak napomáhají přilnavosti na jakémkoli povrchu.

Nokian WR D4 je první pneumatikou s přilnavostí A na mokré vozovce, což zatím nebyla schopna splnit žádná zimní pneumatika. Efektivní prevence smyku na rozbředlém sněhu a aquaplanningu navyšují bezpečnost jízdy.

Vlastnosti, dezén a směs byly pečlivě vyladěny v laboratořích a přísných zkouškách na unikátním zkušebním okruhu Nokia umožňujícího testovat jízdu v rozbředlém sněhu.

EU štítek

EU
B
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru