Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
    RunFlat

Pirelli W 210 SottoZero II

Rozměry
Šířka
225
Profil
45
Průměr
R18
95H
Run Flat,MOE

Winter Sottozero Serie II. Pneumatika Winter
SOTTOZERO Series II byla navržena tak, aby aktivně
reagovala na mokrý asfalt a nízké venkovní teploty

Více informací

Zimní
W 210 SottoZero II
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Winter Sottozero Serie II. Pneumatika Winter
SOTTOZERO Series II byla navržena tak, aby aktivně
reagovala na mokrý asfalt a nízké venkovní teploty
(pod 7 °C), a s velkým úspěchem tak čelí jevu
zvanému aquaplaning. Představuje všestranné a
bezpečné řešení zajišťující optimální jízdní
vlastnosti za každého podzimního a zimního počasí:
ať je vozovka suchá, mokrá nebo zasněžená, Winter
SOTTOZERO Series II je zárukou nejlepších
provozních vlastností na každém povrchu.
Nejdůležitější vlastnosti a charakteristiky:
Široké lisované drážky, které účinně odvádějí
vodu. Speciální jamky izolující vodu (HST – Hydro
Static Tank) – patent Pirelli, který zajišťuje
lepší izolaci vody v drážkách s cílem účinně
snižovat aquaplaning.

EU štítek

EU
B
E
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru