Vážení zákazníci. Vlivem přetíženosti dopravní společnosti v probíhající zimní sezóně může docházet ke zpoždění doručení Vašich zásilek. Děkujeme za pochopení.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Doporučujeme

Dunlop SP Sport Maxx RT

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
215
Profil
55
Průměr
R16
97Y

Nová ultra vysoce výkonná pneumatika Dunlop Sport Maxx RT Šampión v přilnavosti a brzdění při vysokých rychlostech. Nová pneumatika Dunlop Sport Maxx RT je vysoce výkonná pneumatika, která disponuje vynikající...
Více informací

Letní -37%
SP Sport Maxx RT

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -37%

Nová ultra vysoce výkonná pneumatika Dunlop Sport Maxx RT Šampión v přilnavosti a brzdění při vysokých rychlostech. Nová pneumatika Dunlop Sport Maxx RT je vysoce výkonná pneumatika, která disponuje vynikající přilnavostí a brzdění díky technologiím vyvinutým pro motoristický sport. Díky masivním blokům vnějšího ramene se zvětšuje kontaktní plocha pneumatiky při prudkém zatáčení, obzvláště při vysokých rychlostech čím se zvyšuje stabilita ovládání. Nová přizpůsobivá směs pro "závodní" přilnavost zlepšuje brzdění za mokra i sucha. Odlehčenou konstrukcí se znižuje i valivý odpor, což přispíva k nižší spotřebě paliva

EU štítek

EU
A
C
67 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru