Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-silniční

Yokohama Geolandar 51

Rozměry
Šířka
235
Profil
60
Průměr
R17
103H

Velké bloky na ramenech poskytují pevnost a tuhost pro výjimečné ovládání a brzdění při jízdě na silnici. Firma YOKOHAMA vyvinula směs běhounu, patentově chráněnou, speciálně pro vozy SUV, což pneumatice...
Více informací

Letní
Geolandar 51
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Velké bloky na ramenech poskytují pevnost a tuhost pro výjimečné ovládání a brzdění při jízdě na silnici. Firma YOKOHAMA vyvinula směs běhounu, patentově chráněnou, speciálně pro vozy SUV, což pneumatice umožňuje dodávat vynikající záběr za mokra, aniž by to omezovalo prodloužený kilometrový výkon pneumatiky. Schopnosti do každého počasí vylepšuje optimální kombinace dvou širokých přímých drážek a mnohonásobných příčných drážek, která zlepšuje vypuzování vody, a tím zlepšuje záběr na vlhkých a kluzkých cestách

EU štítek

EU
C
F
73 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru