Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Fortune FSR 902

Rozměry
Šířka
155
Profil
65
Průměr
R13
73T

Fortune FSR-902 je pneumatika pro SUV a crossovery v zimě. Různé indikátory stabilitu sněhové pokrývky, krátká brzdná dráha a lepší přilnavost při námraze. Nová technologie výroby s vyztuženými bočnicemi efektivně...
Více informací

Zimní
FSR 902
966 Kč Cena s DPH Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Fortune FSR-902 je pneumatika pro SUV a crossovery v zimě. Různé indikátory stabilitu sněhové pokrývky, krátká brzdná dráha a lepší přilnavost při námraze. Nová technologie výroby s vyztuženými bočnicemi efektivně nese zatížení, a také odolává mechanickému namáhání, to má za následek zvýšenou životnost o 15%.

FSR 902 a jeho speciální složení silicy a "měkkého" běhounu zajišťuje vynikající trakci a brždění. Uspořádání bloků dezénu poskytuje skvělé ovládání, optimalizované příčné drážky snižují hluk a zajišťují pohodlné řízení. Asymetrický dezén pneumatik Fortune FSR902 poskytuje dobrou ovladatelnost i na zimní vozovce a tím i bezpečnost v provozu. Velké množství lamel nabízí vysokou trakci na sněhu a ledu. Přináší spolehlivé brzdné vlastnosti. Specifická směs s obsahem siliky dodává skvělý výkon na mokré vozovce a je velmi odolná. Skvělý záběr, bezpečná jízda, výborná manipulace, spolehlivý brzdný výkon. Zajišťuje optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou paliva.

Počítačové modelování bylo použito k vytvoření běhounu, čímž je dovoleno vytvářet bloky pro zajištění stability přímočarého pohybu, manévrování, spolehlivost a vynikající ovladatelnost na zasněženém povrchu. Rozvinutá síť kanálů v kombinaci s četnými lamelami zvyšuje trakční vlastnosti, což je důležité zejména při zasněžené silnici. Zvýšení stability a zlepšení výkonu samočištění pomoci ramenních bloků, které se vyznačují velkou délkou, což má za následek stabilizaci vozidla při průjezdu zatáčkou. Vysoká úroveň ovladatelnosti na zimních silnicích.

Nový EU štítek

EU
Fortune
155/65 R13 73T
D
D
71 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
E
E
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru