Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-zimní

Fulda Tramp 4x4 Yukon

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
75
Průměr
R15
102T

Tato pneumatika je základem pro optimální provoz za všech zimních podmínek ? sníh, led, rozbředlý sníh a déšť.
Kombinovaný blokový a žebrový dezén s velkým počtem lamel poskytuje...
Více informací

Zimní
Tramp 4x4 Yukon
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Tato pneumatika je základem pro optimální provoz za všech zimních podmínek ? sníh, led, rozbředlý sníh a déšť.
Kombinovaný blokový a žebrový dezén s velkým počtem lamel poskytuje trojnásobný počet záchytných okrajů, čímž je zajištěna optimální adheze pneumatiky na povrchu vozovky.
Vysoká stabilita při jízdě je způsobena výraznými bloky ramen. Optimalizované uspořádání jednotlivých prvků běhounu zajišťuje klidnou jízdu a nízkou hlučnost.

EU štítek

EU
E
F
76 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru