Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-zimní
    Zesílená

Sava Eskimo SUV 2

Rozměry
Šířka
235
Profil
60
Průměr
R18
107H

Speciální zimní běhounová směs pneumatik Sava Eskimo SUV 2 poskytuje lepší záběr při nižších teplotách, zatímco zimní dezén s mnoha záběrovými hranami dává pneumatice lepší ovladatelnost. Vytváří dlouhou a širokou...
Více informací

Zimní -37%
Eskimo SUV 2

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -37%

Speciální zimní běhounová směs pneumatik Sava Eskimo SUV 2 poskytuje lepší záběr při nižších teplotách, zatímco zimní dezén s mnoha záběrovými hranami dává pneumatice lepší ovladatelnost. Vytváří dlouhou a širokou stopu s rovnoměrným rozložením tlaku mezi pneumatikou a silnicí, díky čemuž zajišťuje výjimečnou kontaktní plochu na ledových silnicích pro lepší ovládání.

Směs s obsahem siliky zajišťuje dobrý záběr a kratší brzdnou dráhu za mokra. Dobrý kilometrový proběh. Vylepšené zatáčení a vynikající kontakt na mokrých vozovkách. Obvod pneumatiky o více poloměrech. Rychle absorbuje a odvádí vodu a břečku z běhounu a umožňuje tak skvělý kontakt na mokrých silnicích. Spolehlivě se vypořádá se sněhem i ledem. Silné bloky optimalizované pro vozy SUV. Obvodové drážky na optimální pozici. Offroad zimní dezén ESKIMO SUV je optimalizovaný pro zajištění rovnoměrného opotřebení.

Vysoce výkonná SUV zimní pneumatika pro jízdu na sněhu a ledu. Pneumatika s vysokou životností, šetřící vaše peníze. Vylepšený návrh středového žebra zlepšuje zatáčení vozů SUV a snižuje hladinu hluku, díky čemuž dodává lepší zatáčení a sníženou hladinu hluku na suchých silnicích. Výjimečné ovládání a brzdění na sněhu. Pevné bloky umožňují pevnější hrany, což zvyšuje přenos síly na sněhem pokrytých silnicích a zaručuje výjimečné ovládání a brzdění na sněhu.

Nový EU štítek

EU
Sava
235/60 R18 107H
C
C
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru