Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Časopis Motocykl otestoval moto pneu. Které modely zabodovaly, a které naopak zklamaly?

Časopis Motocykl nedávno provedl komplexní testování šesti moto pneumatik o rozměru 120/70 R1, jejichž jízdní vlastnosti prověřil jak v normálním provozu při nižším tempu, tak i na suchém i mokrém okruhu. Podmínkou byla homologovaná pneumatika určená do běžného provozu, která je však zároveň stavěná i pro hobby jízdu na okruhu. Kritériem závěrečného hodnocení pak byl mix všech tří částí testu dohromady. Zajímá vás, které modely se umístily na předních příčkách, a které naopak zklamaly?

Motorkář na silnici

Zjistěte, jak si jednotlivé motopneumatiky vedly v testu časopisu Motocykl

Bridgestone S 22

Test celkem s přehledem vyhrála pneumatika Bridgestone S 22, která tím obhájila své prvenství, které získala v posledním testování, jež se konalo před dvěma roky. Bridgestone zkrátka dokazuje, že nemá na trhu konkurenci. A není se čemu divit, společnost investuje nemalé peníze do vývoje, díky čemuž S 22 slibuje maximální výkon na silnici, skvělou zpětnou vazbu a excelentní přesnost řízení. Pneumatika se i za studena chovala nezáludně, a když se zahřála, to byla teprve jízda. Bridgestone S 22 sice na mokru nedosahovala takové míry gripu jako Metzeler či Michelin, zaostávala za nimi jen minimálně. Což lze považovat, vzhledem ke skvělým výkonům na suchu, za velmi slušný výsledek.

pneumatiky Bridgestone S 22

Vítězné pneumatiky Bridgestone S 22 opět dokázaly, že na trhu nemají konkurenta.

Metzeler Sportec M9 RR

Na druhém až třetím místě se umístila všestranná pneumatika Metzeler Sportec M9 RR, která poskytuje skvělý výkon a perfektní stabilitu za každého počasí. Porota ocenila i neutrální řízení nezávislé na stylu jízdy. Co se týče celkové agility stroje, R1  na pneumatikách Bridgestone nebo Michelin byla pocitově obratnější než na Metzeleru, ten však vynikal agresivními výjezdy z rychlých a dlouhých zatáček, kde zadní guma držela na povrchu jako přibitá.

pneumatiky Metzeler Sportec M9 RRUžijte si s pneu Metzeler Sportec M9 RR perfektní stabilitu za každého počasí.

Michelin Power 5

Druhé až třetí místo obsadily i pneumatiky Michelin Power 5, které již ve studeném stavu nabízí perfektní zpětnou vazbu, takže velice dobře poznáte, jak se grip s rychle narůstající teplotou zvyšuje. Na mokru sice byly o něco slabší, na suchu však překvapily mimořádnou přilnavostí. Stejně tak měly dobré trakční a uklidňující chování při brzdění. Pneumatiky Michelin Power 5 jsou určené především pro uživatele sportovních motorek, kteří preferují jízdu na silnici a hledají univerzální obutí vhodné do každého počasí. Prodat se ale umí i při občasné jízdě na trati.

Pneumatiky Michelin Power 5

Pokud hledáte ideální obutí na suchou vozovku, Power 5 patří k těm nejlepším.

Pirelli Diablo Rosso Corsa II

Čtvrté místo obsadily pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Corsa II, které jsou vůbec prvními pneumatikami výrobce Pirelli, jejichž běhoun se v případě předních pneumatik sestává ze dvou různých směsí, díky čemuž nabízejí excelentní jízdní vlastnosti jak na silnici, tak i při návštěvě některého závodního okruhu. V testech však ukázaly, že čím nižší je teplota asfaltu, tím delší čas pneumatiky potřebují ke svému zahřátí. Jakmile se však zahřejí, potěší vysokou stabilitou v náklonu a především skvělým gripem při vysokých průjezdových rychlostech. A to i na silnici a za nízkých teplot, kde poskytují velmi slušný výkon i v dešti. 

pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Corsa II

Díky dvěma směsím nabízí pneumatiky Corsa II vynikající vlastnosti.

Continental ContiSportAttack 4

Pneumatiky Cotinental ContiSportAttack 4 díky jedinečné technologii Traction Skin skvěle držely na vozovce a byly nejrychlejší v oblasti zahřívání pláště. Právě technologie Traction Skin zajišťuje extrémně rychlé zajetí pneu, takže ji není třeba zajíždět. Maximální záběrové vlastnosti, přesné řízení a snadná ovladatelnost jsou zajištěny díky směsi BlackChili Performance. Výborný výsledek na okresce však  znamenal jen podprůměrný výsledek na vodě, kde pneumatiky za konkurencí značně zaostávaly. Na okruh tedy hodí spíš jen při výjimečně.

S pneu Continental ContiSportAttack 4 se nemusíte bát žádné okresky.

Dunlop Sportsmart TT

Pneumatiky Dunlop SportSmart TT jsou velmi citlivé na správnou teplotu. Test ukázal, že v chladném prostředí a při nižším tempu nefungují zcela optimálně. Zahřáté však poskytují velmi slušný grip, perfektní stabilitu, jak při brzdění ve vysokých rychlostech, tak i při průjezdu obloukem. Výborně se jim dařilo i v přilnavosti za mokra a úspěchu dosáhly i v případě agility stroje. Ani to však pneumatiky Dunlop nezachránilo od posledního místa. Právě to pneumatiky obsadily kvůli nejmenší rezervě gripu, nejistotě v hlubších náklonech a nejdelší brzdné dráze. V případě pneumatik Dunlopu je vidět, že výrobci vsadili na okruhové nasazení právě na úkor všestrannosti.

pneumatiky Dunlop Sportsmart Tt

Když hledáte jistotu i na mokré vozovce, zvolte pneumatiky Dunlop Sportsmart TT. 

Závěrečné hodnocení

Při celkovém hodnocení testu časopisu Motocykl porota vycházela především z předpokladu, že velká většina majitelů sportovních motorek jezdí spíše na silnici a pouze příležitostně se chtějí projet na okruhu. Proto by sportovní pneumatika měla být skvělá nejen na trati, ale i v běžném provozu. To se nejlépe podařilo skloubit pneumatikám Bridgestone, oproti kterým jsou Michelin a Metzeler méně sportovní, zato se lépe poperou s deštěm. Na okruhu si skvěle vedly i pneumatiky Pirelli, aniž by to znamenalo výrazná negativa pro nasazení v normálním provozu. To však nelze říct o pneumatikách Continental a Dunlop. 

Kompletní výsledky testů

Zdroj fotograifí: Az pneu, Motocykl

 

Nahoru