Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Na katarském okruhu jsme dali novým Michelin Power RS pořádně zabrat

Na katarském závodním okruhu proběhl test nového silničního modelu moto pneu Michelin a my jsme u toho samozřejmě nesměli chybět. Testovali jsme je ale především pro vás, proto vám přinášíme stručné shrnutí našich postřehů.

Francouzský výrobce disponuje širokým zázemím, které mu umožňuje neustále investovat do inovací, a poskytovat tak svým zákazníkům vždy něco navíc oproti konkurenci. Nejinak je tomu i v případě nového modelu silničních moto pneu Michelin Power RS. Těm Michelin věřil natolik, že jim jako zatěžkávací zkoušku připravil projížďku po katarském závodním okruhu. Jak si silniční pneu vedly na závodišti v extrémních pouštních podmínkách?

To na vlastní kůži vyzkoušel náš obchodní zástupce Radek. Ten se do dalekého Kataru vydal osobně, aby se na novém modelu pneu od Michelinu projel. A přestože jsou pneumatiky Michelin Power RS určeny pro jízdu na silnici, dokázaly poskytnout obstojné jízdní vlastnosti i na závodním okruhu. Na rovince na nich mašina seděla jak přibitá a do zatáček vjížděla s elegantní lehkostí. A nezáleželo ani na tom, o jak silnou motorku šlo – Michelin Power RS vždy poskytly přesné a lehké ovládání stroje, stejně jako stabilitu při větších náklonech.

Jejich kvality vynikly především při následném srovnání s předchozí řadou Michelin Pilot Power 3. Jízda na rovinkách se starším modelem pneu byla o něco méně stabilní, motorka se při rozjezdu vlnila od zadního kola a při zatáčení bylo potřeba vyvinout větší úsilí. Ovšem nutno podotknout, že i tento model pneumatik je určen primárně pro silniční provoz (ne pro závodní okruhy) a v předchozích testech moto pneu si vedl oproti konkurenci velmi dobře.

Proto musíme ocenit úsilí Michelinu, který se nebojí pilovat detaily, neustále hledat nedostatky a investovat nemalé prostředky do inovací – zástupy chemiků a designérů v laboratořích ve francouzském Clermont-Ferrandu tak mají pořád plné ruce práce. Což je jistě dobrá zpráva pro všechny motorkáře.

O průběhu testování se dočtete i v květnovém čísle časopisu Motocykl, ve kterém je mu věnováno hned několik stran. A určitě si taky projděte celou naši nabídku moto pneu Michelin. Je z čeho vybírat.

Screenshot_1

Téměř 5,5 km dlouhý katarský závodní okruh byl postaven za méně než rok.

Screenshot_3

Testovat silniční pneu na závodním okruhu dává smysl. Limity silničních pneumatik zde lze ověřit v relativním bezpečí.

Nahoru