Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Hrozí vám defekt moto pneu?

Defekt pneumatiky na motorku je jistě nepříjemná věc, která nastává zpravidla tehdy, když se to hodí nejméně. Jsou situace, kdy proražení pláště nelze předejít, ale u mnoha příčin defektu pomůže účinná prevence. Jaké jsou nejčastější příčiny defektů moto pneu, jak jim předcházet, a co dělat, když už k průpichu dojde?

Nejčastější příčiny defektů moto pneu

Proražení pneumatiky na motocyklu se v některých případech nevyhnete, máme však pro vás pár tipů, jak riziko defektu moto pneu minimalizovat.

Proražení moto pneu ostrým předmětem

Štěrk, sklo, hřebíky, šrouby, obrubníky a další ostré předměty jsou velmi častou příčinou defektu pneumatiky, kterou ovšem nelze ve vyšších rychlostech příliš ovlivnit. V případě projíždění staveništěm, kde je vysoká pravděpodobnost výskytu ostrých předmětů, lze riziko průpichu snížit zvýšenou opatrností a nepřetržitým sledováním povrchu před sebou. Pozor dejte také při průjezdu zastavěnou oblastí v době oslav, festivalů, Velikonoc a různých akcí, kdy hrozí zvýšené riziko rozbitého skla na vozovce. Účinnou prevencí proti proražení je samozřejmě také pořízení kvalitních moto pneu a jejich pečlivá údržba.

Porušení pravidel používání pneumatik na motorku

I ty nejkvalitnější a nejodolnější pneumatiky jsou náchylné k defektu, pokud nejsou dodržována pravidla předepsaná výrobcem i zákonem. Mezi nejčastější pochybení patří špatný tlak v moto pneu a vzorek sjetý na méně než 1,6 mm hloubky. Vystavujete se nejen nebezpečí proražení pneumatiky a úrazu při pádu, ale také vysoké pokutě a v neposlední řadě vám pojišťovna neproplatí způsobenou škodu.

Stáří pneumatiky na motorku

Každá pneumatika, i ta na motorku, má omezenou životnost, a to i v případě, že není používaná. Kromě běžného opotřebení u ní totiž dochází k chemických a fyzikálním procesům. Při koupi se ujistěte, že nové pneumatiky nebyly vyrobeny dříve než před pěti lety. A budete-li chtít být opravdu důslední, informujte se u prodejce také o způsobu skladování moto pneu.

Ztráta tlaku v moto pneu

Ke ztrátě tlaku, která už byla zmiňována, může dojít nejen nedůsledným dohušťováním, ale také korozí, poškozením disku nebo zpuchřelým ventilem. Ten doporučujeme měnit každou sezónu. Za pár korun tak můžete předejít velkému problému.

Údržba a skladování moto pneumatik

Špatné skladování pneumatik na motorku má zásadní vliv na jejich jízdní vlastnosti a tím i na jejich náchylnost k defektu. Přečtěte si, jak správně zazimovat motorku.

Když už dojde k defektu pneumatiky

Defekt pneumatiky vás může překvapit kdekoli, kdykoli a za každého počasí. Prevence je základ, ale připravenost je ještě důležitější. Ve výbavě každého motorkáře by proto neměla chybět opravná sada na moto pneumatiky, díky které jednoduše přes ventilek zalepíte průpich a dofouknete pneumatiku minikompresorem připojeným k baterce motocyklu. Je třeba pamatovat na to, že zalepení průpichu je nouzové řešení pro bezpečné dojetí do cíle, kterým by měl být pneuservis. Dalším používáním poškozené moto pneu se vystavujete nebezpečí, proto by mělo neprodleně následovat pořízení nových moto pneumatik.

 

Zdroj fotografií: Depositphotos.com

Nahoru