Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Prodlužte životnost nákladních pneu – použijte prořezávačku pneumatik

Pneumatiky pro nákladní automobily dostávají opravdu zabrat. Musejí být spolehlivé, náklady na jejich pořízení ideálně nízké a životnost co nejvyšší. S posledním jmenovaným parametrem vám pomohou prořezávačky nákladních pneu. Kdy je můžete použít?

Nákladní pneu

Prodlužte životnost vašich nákladních pneu. S pomocí prořezávačky pneumatik je můžete obnovit v souladu se zákonem.

Které pneu můžu prořezávat?

Do prořezávání nákladních pneumatik se můžete pustit v podstatě u většiny z nich. Musíte jen zkontrolovat, že jsou na bočnici označené nápisem „regroovable“. Nemusíte se bát, že si hrajete na kutila Tima – prořezávání nákladních pneumatik je nejen v souladu se zákonem, ale také ho doporučují renomovaní výrobci pneumatik. Přesto je důležité mít správné nástroje a úplně nejlépe také proškoleného mechanika. Pokud se obrátíte na výrobce vašich nákladních pneu, měl by vám dodat schéma k prořezávání, které vám celý úkon usnadní. Nebo se můžete obrátit na váš oblíbený pneuservis.

Pokud si nejste jistí, jak na tom vaše obutí je, možná vás bude zajímat článek o signálech opotřebovanosti pneumatik. A nezapomeňte, že jízda na prořezaných pneu není povolená na hnacích nápravách s povolenou rychlostí vyšší než 100 km/h.

Ovlivní prořezání pneu její životnost znatelně?

Pokud prořezání pneu provedete správně, můžete její životnost prodloužit o 15 – 30 %, což už je pořádná úleva pro peněženku. Odhaduje se, že díky prořezání pneumatik ušetříte až 2 l paliva na 100 km a na kilometrovém výkonu získáte navíc 25 %. Dejte si ale pozor, při špatném postupu můžete poškodit kostru a tím pádem úplně zlikvidovat celou gumu, což by ji rovnou do budoucna odepsalo jako možný protektor. 

Prořezávaná pneumatika skýtá i jisté riziko: pokud kámen nebo jiný předmět při jízdě pronikne prořezanou částí, poškodí nárazník a může způsobit vznik koroze. Není to ale příliš pravděpodobné. Například nákladní pneumatiky Barum jsou opatřené zesílenou bezpečnostní vrstvou, aby tomuto zabránily.

Jak prořezat nákladní pneu?

Mějte na paměti, že mezi nárazníkem a dnem nové drážky musí vždy zůstat aspoň 2 mm gumy. Doporučujeme ale nechat si větší rezervu. Nejlepší je pustit se do prořezávání v momentě, kdy je hloubka vzorku přibližně 3 mm. Zkontrolujte, že je vzorek sjetý rovnoměrně a guma nemá žádný defekt. Pokud tomu tak není, můžete se pustit do práce – často lze prořezat až 4 mm nového vzorku.

Rozhodně se do prořezávání pneu nepouštějte s pomocí dláta nebo nedejbože flexy. Používejte pouze profesionální prořezávačky pneu, přímo k této činnosti určené. Usnadnit práci vám mohou taky speciální stojany na prořezávání.

A pokud vás napadlo, že by se vám podobná úspora hodila i u pneu na osobním autě, musíme vás zklamat. Prořezávání pneumatik na osobních vozech jejich životnost nijak zvlášť neprodlouží a výrazně se zvýší riziko nehody.

Prořezávání pneumatik je mimo jiné šetrnější k životnímu prostředí než nákup nových pneu a se zvýšenou přilnavostí gum k vozovce se znovu také zvyšuje bezpečnost vaší jízdy. Na sjetých pneumatikách se rozhodně jezdit nevyplatí!

Pokud už vaše pneu mají to nejlepší za sebou a nespasí je ani prořezávačka, pořiďte si nové spolehlivé nákladní pneumatiky od renomovaných výrobců.

 

Pořiďte si kvalitní nákladní pneumatiky

 

Zdroj fotografií: Depositphotos.com

Nahoru