Vážení zákazníci, vlivem sezónního vytížení a uzavřením obchodů došlo u našich dopravců k přetížení linek a zásilky se nyní doručují se zpožděním. Prosíme Vás o shovívavost a pochopení. Všichni dělají maximum. Děkujeme.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Suzuki slaví 100 let. K výročí představila limitovanou edici GSX-R1000R

Suzuki se řadí mezi věhlasné značky, kterým se podařilo uspět na automobilovém i motocyklovém bitevním poli. Letos slaví krásných 100 let od založení a svým příznivcům připravila překvapení v podobě limitované edice Suzuki GSX-R1000R. I když na trh s motocykly vstoupila Suzuki až v 50. letech, svými inovacemi a technologiemi rychle dohnala ostřílené velikány a začala sklízet úspěchy v mnoha světových závodech. Pojďme si důležité milníky japonského výrobce připomenout.

Motocykl Suzuki na japonské ulici

Japonská značka Suzuki slaví 100 let od založení. S výrobou motocyklů sice začala až v 50. letech, ale velmi rychle dohnala i ty nejúspěšnější konkurenty.

Od tkalcovských stavů k nadupaným mašinám

Historie značky sahá až do roku 1909, kdy Michio Suzuki založil výrobnu tkalcovských stavů. Ty byly ve své době velmi žádané, protože výrazně zrychlily a usnadnily výrobu textilu. Už v této oblasti byl rodinný podnik průkopnický – získal 3 patenty a svými průmyslově chráněnými inovacemi předčil mnohé konkurenční výrobce. Po prvotních úspěších se v roce 1920 rozhodl Michio založit obchodní společnost Suzuki Loom Manufacturing Company.

Vzhledem k technologickému pokroku se nově založená společnost Suzuki začala věnovat i dalším výrobním aktivitám. Kromě tkalcovských stavů začala postupně vyvíjet a vyrábět automobily, lodní motory či motocykly. První prototypy dopravních prostředků přitom vznikly ještě před druhou světovou válkou, většinu projektů se však podařilo realizovat až v poválečném období.

Po válce se výroba motocyklů rozjela naplno

První skutečný motocykl představila společnost Suzuki až v roce 1954, a to model Colleda. Nejprve byl osazený jednoválcovým čtyřtaktovým motorem o objemu 90 ccm. V dalších letech představila Suzuki tento model s dalšími typy motorů, ať už šlo o dvoutaktní jednoválce nebo dvoutaktní dvouválce. Nabídla i motocykl Colleda v kubatuře 125 ccm.

Netrvalo dlouho a Suzuki se začala prosazovat i na prestižních závodech. Už v roce 1960 se zapojila do legendárního závodu Isle of Man TT a o dva roky později vstoupila i na mistrovství světa. V té době závodili jezdci ze stáje Suzuki zejména v kategorii strojů do 50 ccm, kde v krátké době vybojovali několik mistrovských titulů. Brzy se jezdci začali prosazovat i ve vyšších kategoriích – nejprve v závodech do 125 ccm a později i v královské kategorii 500 ccm.

Zájem o sportovní motocykly prudce stoupl

Velké úspěchy v prestižních závodech se brzy odrazily i ve zvýšeném zájmu o sportovní motocykly, které Suzuki začala od 60. let postupně uvádět na trh. Za zmínku stojí zejména krásný stroj Suzuki T20 s dvoutaktovým dvouválcovým motorem o objemu 247 ccm. Vyráběl se v letech 1965–1968, a to v počtu přes 5000 kusů za měsíc. Mašina s šestistupňovou převodovkou, Posi-Force systémem vstřikování a dvojicí 24mm karburátorů dosahovala maximální rychlosti 160 km/h.

Suzuki se dlouho zaměřovala na dvoutaktní stroje. To se změnilo v 70. letech, kdy přišla s řadou GS, v níž vynikala zejména motorka GS 750 se čtyřválcem. Později představila také vůbec první supersportovní mašinu na světě, a to GSX-R750. Rodina supersportů se rozrůstala a přinesla i slavné modely GSX-R1000 nebo legendární GSX-R1300 s maximálkou 300 km/h.

Cestovní enduro V-Strom je žádané i dnes

Přesuneme-li se do nového tisíciletí, nesmíme opomenout cestovní enduro V-Strom, které Suzuki představila v roce 2002. V různých obměnách a modifikacích patří téměř 20 let mezi nejprodávanější stroje ve své kategorii. Mašiny z této řady jsou dostupné v několika kubaturách od 248 do 1037 ccm a pyšní se řadou špičkových technologií včetně kontroly trakce nebo využití protiblokovacích systémů. V kombinaci se špičkovými pneumatikami na cestovní enduro, například Pirelli Scorpion Trail 2 nebo Michelin Anakee Adventure, poskytnou dokonalý jízdní zážitek.

Limitovaná edice GSX-R1000R odkazuje na úspěchy v Moto GP 

Japonská Suzuki si k výročí 100 let od založení a 65 let od výroby prvního motocyklu připravila překvapení v podobě limitované edice supersportu GSX-R1000R. V příštím roce bude dostupná pod označením 100th Anniversary Limited Edition a má se jí vyrobit pouhých sto kusů. Z hlediska technických vlastností se od litrového supersportu lišit nebude, má však vynikat barevnou kombinací modré a stříbrné. Výrobce tak odkazuje na první úspěchy v Grand Prix během 60. letech, kdy se stroje Suzuki objevily právě v tomto barevném schématu.

Připomeňme, že tento slavný supersport spatřil světlo světa už v roce 2001 a i v současnosti se řadí na jednu z předních příček TOP strojů předurčených pro jízdu na okruhu. V základu se prodává se závodními pneumatikami Bridgestone a přináší neskutečný zážitek z jízdy, během které se budete cítit jako závodníci Moto GP. Připomenutí úspěchů strojů Suzuki v podobě limitované edice nadupaného supersportu je tak víc než symbolické. Ve své stáji jej bude mít však jen pár vyvolených.

Pokud i vám stojí v garáži sportovní stroj, pohlídejte si stav vzorku na pneu. Potřebuje přezout? Pak pro vás máme velký výběr nových špičkových sportovních gum.

 

Vyberte si špičkové závodní pneu

 

Zdroj fotografií: Karsten Kliche, Pixabay

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru