Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Extra cena
    Vyrábí Michelin v EU

Kormoran All Season

Rozměry
Šířka
185
Profil
60
Průměr
R14
86H

Výborný poměr ceny a kvality to je celoroční pneumatika Kormoran All Season pro osobní vozy a lehké SUV. Tato celoroční pneumatika zaručuje optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou...
Více informací

Celoroční -25%
All Season

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Celoroční -25%

Výborný poměr ceny a kvality to je celoroční pneumatika Kormoran All Season pro osobní vozy a lehké SUV. Tato celoroční pneumatika zaručuje optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou paliva. Bezpečný a pohodlný provoz pod záštitou Michelinu, přesně to definuje Kormoran All Season. Na vodě a ve sněhové břečce pomáhají aquaplaningu bránit drážky, které díky ideálnímu úhlu okamžitě odvádí vodu zpod pneumatiky. Důležitý je i vysoký kilometrový nájezd, typický pro všechny produkty francouzského výrobce. Mikro-žebrování pomáhá najít spolehlivý záběr, ať už se budeme bavit o sněhu nebo ledu.

Vzhledem k tomu, že Kormoran patří pod francouzský koncern Michelin, je samozřejmostí i kvalitní směs, která poskytuje pneumatice malý valivý odpor a tím vám šetří peníze. Vyšší kilometrový průběh. Mohutné dezénové bloky najdou vždy přilnavost. Směsi snižující opotřebení a umožňující vyšší kilometrový průběh. Široké drážky vždy odvedou vodu a účinně zabrání aquaplaningu. Výrobce chtěl vytvořit pneumatiku, jejíž drážky se budou zařezávat do povrchu pod stovkami různých úhlů. O

d prvního pohledu zaujme běhoun unikátním uspořádáním dezénových bloků. Poskytuje komfortní jízdu. Efektivně zabraňuje aquaplaningu. Pro nástrahy umrzlých silnic si Kormoran přichystal bohatě žebrovaný dezén s velkou hustotou lamel. Na Kormoran Snow SUV se můžete spolehnout na všech zimních površích. Díky tomu má guma skvělý záběr i na nerovnoměrném a nepevném povrchu, jakým je například sněhová břečka.

Nový EU štítek

EU
Kormoran
185/60 R14 86H
C
D
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
E
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru