Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Výprodej

Michelin Crossclimate+

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
175
Profil
65
Průměr
R15
88H

Pneumatika CrossClimate+ je pneumatikou, která má zároveň certifikaci i pro zimní provoz. Dezén s novým vzorkem ve tvaru písmene V s do sebe zapadajícími 3D lamelami, které vytvářejí efekt drápů...
Více informací

Celoroční -51%
Crossclimate+

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Celoroční -51%

Pneumatika CrossClimate+ je pneumatikou, která má zároveň certifikaci i pro zimní provoz. Dezén s novým vzorkem ve tvaru písmene V s do sebe zapadajícími 3D lamelami, které vytvářejí efekt drápů a jsou velmi účinné na sněhu. Excelentní komfort a výborný brzdný výkon na mokrých vozovkách. Směs běhounu je mimořádně pružná za jakékoliv teploty, výrobce zaručuje dlouhou životnost a velmi dobrý komfort. Revoluční novinka francouzského výrobce. Pneumatika se vyznačuje krátkou brzdnou drahou na suchu i mokru. Speciální konstrukce kostry poskytují vynikající jízdní vlastnosti jak na suché vozovce tak na mokru s vysokou mírou bezpečnosti.

V různých klimatických zónách bez starostí navíc. Michelin Crossclimate+ kombinuje ty nejlepší vlastnosti zimních a letních pneu do jedné pneumatiky. Průkopnická letní pneumatika se zimními vlastnostmi spatřila světlo světa jen před dvěma lety, a už následuje Michelin Crossclimate+ o další úroveň výš.

Celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate+ díky svým zdokonaleným jízdním vlastnostem dokáží poskytovat znamenitý výkon od začátku do konce za každých okolností. Testováno na milionech kilometrů, v letních vedrech i zimních mrazech, směs pneumatiky s optimalizovaným složením se dokonale přizpůsobí vozovce v rozmezí -7 až +25 °C.

Atraktivní šípovitý dezén ve tvaru "Y" zajišťuje adhezi na jakémkoliv povrchu, výkonné brždění i trakci za mokra i ve sněhu. Okamžitý odvod vody a břečky ze stopy je základem ideálního přilnutí k povrchu vozovky a spolehlivé manévrování.

Nový EU štítek

EU
Michelin
175/65 R15 88H
B
C
68 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
68 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru