Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Bridgestone T 005

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
50
Průměr
R17
94Y
MO

Optimalizovaný dezén, pevnější kostra i speciálně míchaná směs zajišťuje perfektní ovládání i za deštivého počasí. Inženýři společnosti Bridgestone dosáhli této vysoké úrovně provozních vlastností kombinací prémiových materiálů a konstrukce běhounu,...
Více informací

Letní -44%
T 005

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -44%

Optimalizovaný dezén, pevnější kostra i speciálně míchaná směs zajišťuje perfektní ovládání i za deštivého počasí. Inženýři společnosti Bridgestone dosáhli této vysoké úrovně provozních vlastností kombinací prémiových materiálů a konstrukce běhounu, optimalizovaných pro jízdu na mokru. Aby ovládání automobilu bylo co nejpohodlnější a nejbezpečnější i za deštivého počasí, přišel model Turanza T005 se speciálně upraveným dezénem pneumatik. Výsledkem je maximální odolnost vůči opotřebení, přilnavost na mokru a hospodárnost. Tím se zlepšuje ovladatelnost vozidla a snižuje valivý odpor, čímž klesnou i emise oxidu uhličitého. Za zmínku také stojí nižší emise, nižší spotřeba paliva nebo lepší přilnavost za mokra. Mezery ve střední části pneumatiky Bridgestone T005 jsou rozmístěny tak, aby spolehlivě odváděly vodu ze středu pneumatiky, která přichází do kontaktu s vozovkou. Navíc drážky v ramenní oblasti pojmou velký objem vody, a zlepšují tak proudění. Abyste se nemuseli bát deformace, mezi bloky v ramenní oblasti jsou spoje, které během brzdění hlídají rovnoměrný kontakt ramen s vozovkou. S pneumatikami Bridgestone Turanza T005 budete mít řízení vždy pod kontrolou. Husté lamelování v blocích a široké drážky v prostřední části běhounu zajišťují velmi účinné odvádění vody. Některé rozměry dokonce s hodnocením A/A v obou disciplínách.

Kostra pneumatiky Bridgestone T005 je zpevněná ocelí a odolným polyesterem, což přispívá k vynikající ovladatelnosti vozidla a nižšímu valivému odporu. Díky nové technologii míchání je navíc silika optimálně rozložena. Spolu s propracovaným dezénem se můžete těšit na maximální adhezi styčné plochy a tedy i na zlepšení přilnavosti za mokra. Dezén pneumatik Bridgestone T005 je propracovaný do nejmenších detailů tak, aby jízda na mokré vozovce byla co nejbezpečnější. V nové technologii výroby směsi se používá patentovaný polymer Bridgestone NanoPro-Tech v kombinaci s vysokým obsahem siliky. To zajišťují například velkoobjemové drážky nebo optimalizované rozmístění mezer. Navíc ušetří i vaše peněženka díky nižší spotřebě paliva. Pneumatiky Bridgestone T005 obsahují směs Nano Pro-tech, ve které je vysoký obsah siliky. Nová pneumatika nahradí dosavadní typ T001 EVO.. Letní pneumatika Bridgestone Turanza T005 nabízí řidičům nejlepší přilnavost na mokru s hodnocením A na informačním štítku EU pro pneumatiky a valivý odpor s vynikajícím hodnocením B. Kostra pneumatiky Bridgestone T005 je zpevněna jedinečnou kombinací oceli s odolným polyesterem.

V rámci svého regionu provozuje Bridgestone 14 závodů pro výrobu pneumatik a souvisejících produktů, významné vývojové a výzkumné centrum a zkušební polygon. Bridgestone je největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů. Sídlo společnosti je v Praze. Bridgestone Europe má zastoupení ve více než 60 zemích s celkem více než 18 200 zaměstnanci. Bridgestone Europe se sídlem v Belgii je stoprocentní dceřinou firmou Bridgestone Corporation, největší společnosti na světě v odvětví výroby pneumatik a gumárenských produktů na světě, se sídlem v Tokiu. Prémiové pneumatiky společnosti Bridgestone Europe se prodávají na celém světě. V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových, zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Prémiové zimní pneumatiky Bridgestone jsou ideální volbou pro bezpečnou jízdu nástrahami zimy.

Nový EU štítek

EU
Bridgestone
225/50 R17 94Y
B
A
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
A
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru