Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Doporučujeme

Continental EcoContact 6

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
245
Profil
35
Průměr
R20
95W
FR

S novou pneumatikou EcoContact 6 Continental dosáhl výrazně lepších parametrů v oblasti valivého odporu, kilometrového výkonu, přesnosti řízení a brzdných drah. Precizní handling, vysoká přilnavost s krátkou brzdnou dráhou. Směs...
Více informací

Letní -47%
EcoContact 6

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -47%

S novou pneumatikou EcoContact 6 Continental dosáhl výrazně lepších parametrů v oblasti valivého odporu, kilometrového výkonu, přesnosti řízení a brzdných drah. Precizní handling, vysoká přilnavost s krátkou brzdnou dráhou. Směs GreenChili v nové letní pneumatice pro osobní vozidla dodává o 20 procent vyšší kilometrový výkon a o 15 procent nižší valivý odpor.

V porovnání s předchozími modely nabízí tato novinka o 20 procent vyšší kilometrový výkon, o 15 procent nižší valivý odpor, mnohem přesnější handling a kratší brzdné dráhy na mokré i suché vozovce. Nová letní pneumatika je high-tech produktem splňujícím ty nejvyšší nároky na bezpečnost, precizní handling, vysoký kilometrový výkon a nízkou spotřebu paliva. Pro novou pneumatiku EcoContact 6 již získala značka Continental homologace pro obutí z výrobního závodu od 12 evropských automobilek pro osobní automobily malé až vyšší třídy.

Díky novým přísadám obsaženým ve směsi se dokáže běhoun mnohem lépe přizpůsobit vozovce. To umožňuje lepší přenos brzdné síly, dobrý kontakt se silnicí snižuje prokluz a zvyšuje kilometrový výkon. Obě inovativní složky ve směsi spojili inženýři do názvu „GreenChili 2.0“. Tak obrovský krok ve vývoji při výrobě pneumatik se podařil díky tomu, že inženýři z firmy Continental prověřovali možné optimalizace všech složek této špičkové pneumatiky. Sem patří i to, že byla vyvinuta nová směs siliky pro docílení mnohem vyváženějšího rozložení chemických složek. Výsledkem je ještě pevnější spojení polymerů v síti směsi umožňující snížení deformací pneumatiky za jízdy. Tím nakonec výrazně klesá valivý odpor, spotřeba paliva u vozidla se snižuje.

Drážky na ramenech profilu navíc odvádějí vodu ven ze styčné plochy, čímž se dociluje ještě lepší přilnavosti na mokré vozovce. Pro jízdy na suchých tratích našli vývojáři inspiraci u sportovních pneumatik. Takto vzniklá asymetrická geometrie profilů se zaoblenými rohy stabilizuje jednotlivé prvky profilu při jízdě do zatáček a výsledkem je tudíž precizní handling a větší přilnavost. Na mokré silnici nabízejí lamely se zkosenými hranami dodatečnou přilnavost a přispívají k odvodnění profilu.

U designu profilu naplánovali vývojáři podle rozměru pneumatiky tři, čtyři nebo pět žeber. Toto řešení střižené na míru umožňuje dobrou přilnavost a precizní handling až do mezních hodnot. Velice vyvážený poměr mezi žebry a drážkami profilu slouží rovněž k odvodu vody drážkami pří jízdě za deště a ke snížení sklonu k aquaplaningu.

Nový EU štítek

EU
Continental
245/35 R20 95W
B
A
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
A
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru