Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
    RunFlat

Dunlop SP Sport Maxx GT600

Rozměry
Šířka
255
Profil
40
Průměr
R20
101Y
Run Flat,FR

Letní pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT 600 jsou navrženy pro silné sportovní vozy a nabízejí výjimečnou přilnavost, ovladatelnost a vysokou odolnost proti aquaplaningu. Tyto pneumatiky poskytují lepší přilnavost za...
Více informací

Letní -43%
SP Sport Maxx GT600

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -43%

Letní pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT 600 jsou navrženy pro silné sportovní vozy a nabízejí výjimečnou přilnavost, ovladatelnost a vysokou odolnost proti aquaplaningu. Tyto pneumatiky poskytují lepší přilnavost za mokra i za sucha, což je zajištěno díky rovným středovým drážkám, které maximalizují rozptyl vody a zajišťují bezpečnější jízdu i v hustém dešti.

Přesné ovládání ve vyšších rychlostech je jednou z hlavních vlastností pneumatiky SP Sport Maxx GT 600. Velké ramenní bloky a souvislá středová žebra v běhounu umožňují přesné zatáčení a manévrování i při vyšších rychlostech. To zaručuje větší kontrolu nad vozidlem a zvýšenou bezpečnost při sportovní jízdě.

Pneumatika SP Sport Maxx GT 600 také nabízí vynikající přilnavost za mokra i za sucha. Obsah siliky v gumové směsi zajišťuje zachování elasticity pneumatiky i na mokrém povrchu. Díky karbonovým částicím ve směsi se zlepšuje přilnavost za sucha, což vede k lepšímu brzdění a zrychlení.

Při jízdě na pneumatikách Dunlop SP Sport Maxx GT 600 můžete očekávat také vysokou úroveň jízdního pohodlí. Díky technologii bezešvého pásu se pneumatika udržuje ve správném tvaru i při vysokých rychlostech, což zajišťuje klidnou jízdu s maximální kontrolou při řízení.

Tyto vlastnosti pneumatik Dunlop SP Sport Maxx GT 600 poskytují silným sportovním vozům vynikající výkon, bezpečnost a komfort při jízdě.

Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobců výkonných a vysokovýkonných pneumatik pro prvovýbavu prestižních značek: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen. Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobců pneumatik. V roce 2000 se firma Dunlop stala členem koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, pod kterým funguje dodnes. Vyvíjí, vyrábí a prodává pneumatiky pro automobily, užitková vozidla i motocykly. Společnost Dunlop vznikla roku 1888 v severoirském Belfastu díky revolučnímu vynálezu, v prosinci daného roku získal John Boyd Dunlop patent na pneumatiku plněnou vzduchem. V roce 1945 začala značka Dunlop vyrábět revoluční bezdušové pneumatiky se samotěsnící vrstvou. Od té doby je společnost Dunlop leaderem ve vývoji nových technologií.

Nový EU štítek

EU
Dunlop
255/40 R20 101Y
A
D
70 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
E
70 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru