Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Dunlop Sport Classic

Rozměry
Šířka
185
Profil
70
Průměr
R14
88H

Nejnovější konstrukční a kombinované technologie pneumatiky Dunlop Sport Classic zajišťují přilnavost, stabilitu a řízení v mokrých a suchých podmínkách, zatímco vzorek běhounu má stále typický autentický vzhled na kterém si...
Více informací

Letní
Sport Classic
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Nejnovější konstrukční a kombinované technologie pneumatiky Dunlop Sport Classic zajišťují přilnavost, stabilitu a řízení v mokrých a suchých podmínkách, zatímco vzorek běhounu má stále typický autentický vzhled na kterém si majitelé klasických automobilů zakládají. Klasická konstrukce pneumatik s moderními výkonovými charakteristikami. Přesné řízení a stabilita i za vyšších rychlostí. Nejmodernější zesílená překryvná vrstva umožňuje silnější kostru, což zaručuje optimální kontakt s vozovkou.

Pneumatiky Dunlop Sport Classic nabízejí majitelům veteránů to nejlepší z obou světů - klasický vzhled v kombinaci s moderním ovládáním a brzdným účinkem. Moderní směs křemíku poskytuje větší přizpůsobivost povrchu vozovky, což má za následek vynikající přilnavost za mokra a brzdný výkon. Stabilita pneumatiky a přesnost řízení, a to i při vyšších rychlostech. Dunlop Sport Classic splňuje potřeby řidičů veteránů a je optimalizován pro vozidla 60, 70 a 80-tých let dvacátého století. Vynikající přilnavost, ovladatelnost a brzdný výkon na mokrých i suchých vozovkách.

Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobců pneumatik. Vyvíjí, vyrábí a prodává pneumatiky pro automobily, užitková vozidla i motocykly. Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobců výkonných a vysokovýkonných pneumatik pro prvovýbavu prestižních značek.

EU štítek

EU
C
C
68 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru