Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Kleber Dynaxer HP4 DT1

Rozměry
Šířka
205
Profil
55
Průměr
R16
94W

Kleber Dynaxer HP4 DT1 je letní pneumatika určená pro osobní automobily střední a vyšší třídy. Design: Pneumatika má asymetrický dezén s různě tvarovanými bloky a drážkami pro lepší výkon na...
Více informací

Letní
Dynaxer HP4 DT1

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Kleber Dynaxer HP4 DT1 je letní pneumatika určená pro osobní automobily střední a vyšší třídy. Design: Pneumatika má asymetrický dezén s různě tvarovanými bloky a drážkami pro lepší výkon na suchých i mokrých površích. Tento dezén zajišťuje vysokou přilnavost a stabilitu při řízení. Technologie: Kleber Dynaxer HP4 DT1 je vyrobena s využitím pokročilých technologií, jako je například „Dual Compound“, což znamená, že směs pryže na vnější a vnitřní straně dezénu je odlišná pro lepší přilnavost a stabilitu při různých podmínkách. Bezpečnost: Vnitřní strana dezénu má drážky pro efektivní odvod vody a snížení rizika aquaplaningu, to zvyšuje bezpečnost na mokrých silnicích. Výkon na suchu: Kleber Dynaxer HP4 DT1 má tvrdší směs pryže na vnější straně, což zajišťuje lepší výkon na suchých površích, zejména při rychlých změnách směru. Výkon na mokru: Měkčí směs pryže na vnitřní straně dezénu zvyšuje přilnavost a zlepšuje výkon na mokrých silnicích. Komfort: Pneumatika má speciální konstrukci pro snížení hlučnosti a zvýšení komfortu jízdy. Životnost: Kleber Dynaxer HP4 DT1 má odolnou směs pryže a konstrukci, které zajišťují dlouhou životnost pneumatiky. Široká nabídka: Kleber Dynaxer HP4 DT1 je k dispozici v široké škále velikostí, což umožňuje výběr správné pneumatiky pro mnoho různých typů osobních automobilů střední a vyšší třídy. Kleber Dynaxer HP4 DT1 je kvalitní letní pneumatika s vysokou přilnavostí a stabilitou na suchých a mokrých površích, s nízkou hlučností a dlouhou životností. Je vhodná pro řidiče, kteří hledají bezpečnou a pohodlnou jízdu v letních podmínkách.

Kleber začala výrobu v roce 1911 v továrně BF Goodrich ve Francouzkém Colombes. V roce 1951 společnost Kleber představila první bezdušovou pneumatiku jejíž odolnost proti penetraci sklidila velice kladný ohlas. Roku 1950 pokořil Maurice Herzog, zaměstnanec Kleberu, vrchol Himalájské Anapurny. Dnes patří Kleber pod koncern Michelin a jejich výrobky tak čerpají při vývoji z technologického zázemí pneumatikářského gigantu při zachování skvělého poměru cena/výkon. 1981 znamenal úspěch pro Michel Mouton, pilotující bestiální speciál rally skupiny B Audi S1 v San Remo Rally a obouvající pneumatiky Kleber. V roce 1951 zaznamenal Kleber světoví úspěch s první bezdušovou pneumatikou, která byla představena na Motor Show a odolonost proti propíchnutí ohromila i tehdejšího prezidenta Francie René Cotyho, který se výstavy zůčastnil. Kleber dodnes vede v oblasti této technologie a vývoje. Francouzské pneumatiky Kleber již přes 100 let vyrábějí kvalitní, trvanlivé a odolné obutí pro osobní, nákladní i traktorová vozidla. V roce 1947 přišel Kleber se zimní pneumatikou se znakem ledního medvěda.

Nový EU štítek

EU
Kleber
205/55 R16 94W
A
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru