Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Kleber Dynaxer UHP

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
235
Profil
40
Průměr
R19
96Y
FR

Pneumatika Kleber Dynaxer UHP skvěle přilne k suché i mokré vozovce a zajistí vám kratší brzdnou dráhu. Pneumatika vyniká skvělou přilnavostí za mokra, čímž pomáhá předcházet aquaplanningu. Díky nízkému valivému...
Více informací

Letní
Dynaxer UHP

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní

Pneumatika Kleber Dynaxer UHP skvěle přilne k suché i mokré vozovce a zajistí vám kratší brzdnou dráhu. Pneumatika vyniká skvělou přilnavostí za mokra, čímž pomáhá předcházet aquaplanningu. Díky nízkému valivému odporu dochází k výrazné úspoře paliva a nízkému opotřebení samotné pneumatiky. Vyšší spotřeba paliva znamená také menší znečištění životního prostředí.

KLEBER Dynaxer UHP bude ideální volbou pro řidiče, kteří ocení vysokou úroveň bezpečnosti a komfortu cestování v atraktivním cenovém rozpětí. Asymetrický běhoun se dvěma širokými obvodovými drážkami a četnými zářezy na ramenou pneumatiky podporují trakci a účinně odvádí vodu z přední části pneumatiky, která účinně chrání před výskytem hydrodynamického prokluzování. Určeno pro širokou škálu osobních automobilů. Většina velikostí má hodnocení A na evropském štítku pro brzdění za mokra. Vhodné pro osobní vozidla a SUV.

V přilnavosti za mokra dosahuje hodnocení A, čímž se řadí mezi nejlépe hodnocené letní pneu na trhu. Dynaxer UHP je letní pneumatika, která je výsledkem dvouleté práce konstruktérů značky pro ještě větší přilnavost a kratší brzdnou dráhu. Nízká hlučnost těchto pneumatik (pouhých 69 dB) je ohleduplná k okolí, což ocení především obyvatelé měst. Optimalizovaná hloubka dezénu s mimořádnou trvanlivostí prodlužuje kilometrový výkon pneumatik, díky čemuž je Dynaxer UHP společníkem na mnoho let.Inovativní samosvorná technologie dezénu podporuje stabilitu při zatáčení a při vyšších rychlostech, což snižuje valivý odpor, což znamená nižší spotřebu paliva vozidla.

Nový EU štítek

EU
Kleber
235/40 R19 96Y
A
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru