Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-silniční

General-Tire Grabber HP

Rozměry
Šířka
235
Profil
60
Průměr
R15
98T

Pneumatika General-Tire Grabber HP má dynamický indikátor opotřebování pro monitorování opotřebování dezénu pneumatik. Se stoupajícím počtem najezděných kilometrů se postupně stírá nápis „Replacement Tire Monitor“. Nižší riziko aquaplaningu díky široké...
Více informací

Letní -40%
Grabber HP

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -40%

Pneumatika General-Tire Grabber HP má dynamický indikátor opotřebování pro monitorování opotřebování dezénu pneumatik. Se stoupajícím počtem najezděných kilometrů se postupně stírá nápis „Replacement Tire Monitor“. Nižší riziko aquaplaningu díky široké středové drážce a příčným drážkám ve tvaru V, které zajišťují účinné odvádění vody. Pravidelné opotřebování.

Technologie VAI pozůstává se systému lamel rozmístněných na ramenech pneumatiky, které umožňují řidiči kontrolovat správnost nastavení geometrie kol. Dobrá přilnavost na mokrých i suchých cestách. Hustota gumy zajišťuje optimální komfort jízdy.

EU štítek

EU
C
F
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru