Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-silniční
  • Prémiová kvalita

Hankook K 125A Ventus Prime 3

Rozměry
Šířka
235
Profil
65
Průměr
R17
104H

Oproti svému předchůdci exceluje pneumatika Hankook K125 Ventus Prime 3 především zkrácením brzdné dráhy na mokrém povrchu, kde budete moci sundat nohu z brzdového pedálu po ujetí o 8 %...
Více informací

Letní -39%
K 125A Ventus Prime 3

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -39%

Oproti svému předchůdci exceluje pneumatika Hankook K125 Ventus Prime 3 především zkrácením brzdné dráhy na mokrém povrchu, kde budete moci sundat nohu z brzdového pedálu po ujetí o 8 % kratší vzdálenosti. Výrobce docílil rozšířením plochy asymetrického dezénu a speciálním složením pryžového kompozitu s příměsí siliky, mnohem větší přilnavost a pružnost pneumatiky Hankook K125 Ventus Prime 3 při jízdě. Výrobce Hankook opět vylepšil svou prémiovou sérii oblíbených letních pneumatik Ventus a na trh uvedl zástupce s přízviskem Prime 3, který je vhodný pro širokou řadu vozů počínaje nižší třídou až po luxusní automobily. Pneumatika Hankook K125 Ventus Prime 3 s vylepšenými vlastnostmi, které drží krok s vývojem automobilů. Klíčovým funkčním prvkem je také zkosený design čtveřice masivních drážek kolem žeber dezénu, které díky novému tvaru lépe odvádějí nežádoucí kapaliny a zamezují obávanému aquaplaningu. D

okonalá rovnováha mezi jízdními vlastnostmi a bezpečností. Pneumatika Hankook K125 Ventus Prime 3 je vybavena několika funkčními prvky, které zvyšují komfort a bezpečnost jízdy i v méně příznivých podmínkách. Vyztužené jsou širokým ocelovým plátem obklopeným kompozitem s lehkými vlákny z umělého hedvábí, konstrukce pneumatiky je podpořena již v samotné speciálně zpevněné patce, kde nalezneme silné jednořetězcové lano usnadňující montáž. Potěší i indikátory opotřebení pneumatiky Hankook K125 Ventus Prime 3. Zaujmou troje široká dezénová žebra pro dokonalý kontakt s vozovkou a čtveřice drážek pro efektivní odvod vody a chlazení. Drážky pneumatiky Hankook K125 Ventus Prime 3, díky svému tvaru, dovedou zefektivnit akceleraci a zároveň zkrátit brzdnou dráhu o 8 %. Jedním z hlavních cílů vývoje pneumatiky Hankook K125 Ventus Prime 3 byl komfort jízdy, ale pneumatika dokáže oslovit rovněž řidiče prahnoucí po sportovnějším způsobu jízdy. Tuhá, ale zároveň lehká kostra kombinovaná s vysoce přilnavou směsí obohacenou o příměs siliky, zaručí dobré vlastnosti pneumatiky Hankook K125 Ventus Prime 3 i na mokré vozovce.

Hankook nabízí kvalitní pneumatiky se silným brzdným výkonem, hladkou manipulací, vysokou bezpečností a dokonalým jízdním komfortem. Nyní má výzkumná a vývojová centra v Koreji, USA, Německu, Číně a Japonsku. Pneumatiky Hankook vynikají především vysokými a vyváženými užitnými parametry danými soustavnou aplikací nejmodernějších poznatků z vlastní výzkumné a vývojové základny. Korejský výrobce Hankook je nyní desátým největším světovým výrobcem pneumatik. Výrobky jsou ekologicky šetrné a zabezpečují maximální zážitek z jízdy. U nákladních pneumatik uživatelé oceňují zejména vysoké kilometrové výkony. Cílem Hankook je poskytnout bezpečný, příjemný a pohodlný jízdní zážitek. Hankook Tire je jeden z největších a nejrychleji rostoucích výrobců pneumatik pro osobní automobily, lehké nákladní vozy, 4x4 a SUV, nákladní automobily a autobusy. Hankook Tire vyvíjí špičkové technologie pro zvýšení zákaznické spokojenosti.

Nový EU štítek

EU
Hankook
235/65 R17 104H
C
B
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
B
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru