Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-silniční

Michelin Crossclimate SUV

Rozměry
Šířka
235
Profil
60
Průměr
R18
103V
AO

Protože jde o nový dezén, promítly se do pneumatiky Michelin CrossClimate SUV také odpovídající technologie Michelin. Výhody univerzální pneumatiky Michelin CrossClimate SUV: Univerzální pneumatika šetří peníze i čas, spolehlivý záběr...
Více informací

Letní -31%
Crossclimate SUV

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -31%

Protože jde o nový dezén, promítly se do pneumatiky Michelin CrossClimate SUV také odpovídající technologie Michelin. Výhody univerzální pneumatiky Michelin CrossClimate SUV: Univerzální pneumatika šetří peníze i čas, spolehlivý záběr na zimních površích, vysoká odolnost vůči aquaplaningu. Revoluční pneumatika Michelin CrossClimate SUV je nyní k dostání ve variantě pro auta s náhonem na všechna čtyři kola, stejně jako pro sportovně užitkové vozy. Šípový dezén prořezává vodní film a brání aquaplaningu, nová směs navíc poskytuje excelentní kilometrový nájezd. Pořádné letní pneumatiky Michelin CrossClimate SUV určené pro terénní automobily nebo SUV. To znamená perfektní chování na suchém povrchu, vysokou odolnost proti aquaplaningu a vysokou přilnavost i na sněhu. Pneumatika Michelin CrossClimate SUV je navržená pro vozy s pohonem 4x4 nebo SUV.

Pneumatika Michelin CrossClimate SUV přináší s sebou všechny kvality známé z verze pro osobní vozy. Promyšlené spojení aplikovaného vzorku a směsi zabezpečuje stálý jízdní komfort a současně i dokáže účinně předejít aquaplaningu, což potvrdí i třída přilnavosti na mokru B. Nízký valivý odpor a tichá a komfortní jízda i mimo zpevněné vozovky. Letní pneumatiky Michelin CrossClimate SUV uspokojí i vysoké nároky zkušených řidičů.

V roce 1946 vynalezl Michelin typ „radiální pneumatiky“ určenou původně pro firmu Citroen. V průběhu let se pod gumárenský koncern Michelin zařadily značky jako BFGoodrich, Uniroyal. Michelin je úzce spjatá s výrobou pneumatik. Pneumatiky se značkou Michelin používají osobní vozy, nákladní automobily, motocykly, stroje pro zemní práce, autobusy, podzemní dráhu i letadla. Pneumatiky Michelin jsou známé častými inovacemi a vylepšeními, některé typy pneu patří k absolutní špičce ve své třídě. Společnost Michelin vyrábí pneu k nejrůznějším vozidlům, od jízdních kol až po kosmické lodě. Gastronomický průvodce Michelin patří k neznámějším průvodcům vůbec. Gumárenská firma Michelin (celým názvem: SCA Compagnie Générale des Établissements Michelin) byla založena roku 1888 bratry Édouardem a Andrém Michelin a roku 1891 vypustila do světa první pneumatiku. V začátcích vyráběla firma pneu pro cyklistická kola, dnes značka dosáhla na celosvětovém trhu vynikající 18% podíl. Znalci vědí, že firma Michelin vydává pro cestovatele také mapy, turistické průvodce, atlasy a počítačové produkty. Michelin - špičková kvalita pneu s dlouhou tradicí.

Nový EU štítek

EU
Michelin
235/60 R18 103V
B
B
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
B
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru