Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-univerzální
  • Doporučujeme

Michelin Latitude Cross

Rozměry
Šířka
225
Profil
65
Průměr
R17
102H

Nadstandardně dlouhá životnost a palivová úspornost pneumatik Michelin Latitude Cross, typická pro všechny pneumatiky MICHELIN. Tyto levné pneu nezaskočí ani při dubnových sněhových přeháňkách. Vyšší kilometrový proběh v porovnání s...
Více informací

Letní -33%
Latitude Cross

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -33%

Nadstandardně dlouhá životnost a palivová úspornost pneumatik Michelin Latitude Cross, typická pro všechny pneumatiky MICHELIN. Tyto levné pneu nezaskočí ani při dubnových sněhových přeháňkách. Vyšší kilometrový proběh v porovnání s průměrnou kilometrovou životností letních, zimních i celoročních pneu. Michelin vyrábí pneumatiky k nejrůznějším vozidlům: pro osobní automobily, nákladní vozidla, motocykly, stroje pro zemní práce, autobusy.

Francouzská společnost na výrobu pneumatik patří mezi tři největší světové výrobce. Speciální ochranné štíty, které chrání bočnice pneumatiky před poškozeními. Michelin Latitude Cross pneumatiky určené pro SUV vozy. Důraz klade především na bezpečnost a životní prostředí. Bezpečnost ve všech povětrnostních podmínkách. Zesílená stavba pro větší odolnost. Michelin Latitude Cross Michelin patří mezi největší světové výrobce pneumatik. Díky největšímu výzkumnému středisku v oboru se může pochlubit mnoha inovacemi. Výkonnost s maximální bezpečností.

Výjimečná přilnavost na mokrém povrchu. Optimální záběr v každém typu terénu. Přední vlastností této pneu je nízká hlučnost, vynikající vodící schopnosti, stabilita a výdrž. Michelin patří mezi přední výrobce taky díky kvalitě, výkonu a životnosti svých pneumatik jak v zimě, tak i v létě. Výjimečná přilnavost na mokrém povrchu.

Nový EU štítek

EU
Michelin
225/65 R17 102H
C
D
71 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
E
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru