Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-silniční
    Zesílená
    RunFlat

Pirelli Scorpion Verde

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
255
Profil
55
Průměr
R18
109V
Run Flat

Pneumatika SCORPION™ VERDE pro vozy SUV a Crossover představuje inovativní kombinaci materiálů, struktur a dezénů běhounu od Pirelli. Díky nízkému valivému odporu a snížené hmotnosti nabízí nižší spotřebu paliva a...
Více informací

Letní -58%
Scorpion Verde

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -58%

Pneumatika SCORPION™ VERDE pro vozy SUV a Crossover představuje inovativní kombinaci materiálů, struktur a dezénů běhounu od Pirelli. Díky nízkému valivému odporu a snížené hmotnosti nabízí nižší spotřebu paliva a emise CO2, spojující úspory, ohleduplnost k životnímu prostředí, pohodlí a bezpečnost na všech typech vozovek. Optimalizovaný sled roztečí a fázování zajistí nižší vnitřní hluk, zatímco vyvážený poměr silikové směsi běhounu přispívá k vysokému kilometrovému nájezdu a stabilnímu výkonu. Inovativní směs s speciálními polymery zajišťuje výborný výkon za mokra.

Pneumatiky RUN FLAT představují záruku bezpečnosti, umožňují lepší kontrolu nad vozem v nouzových podmínkách a umožňují bezpečně pokračovat v jízdě i při rychlé ztrátě tlaku vzduchu (dostupné pouze ve vybraných rozměrech). PIRELLI NOISE CANCELLING SYSTEM™ (PNCS) je technologie schopná snížit hluk uvnitř vozidla o polovinu díky zařízení pohlcujícímu zvuk, které je aplikováno na vnitřní obvodovou stěnu pneumatiky (dostupné pouze u vybraných rozměrů).

SEAL INSIDE™ je revoluční technologie konstrukce pneumatiky, která umožňuje řidičům pokračovat v jízdě bez ztráty tlaku vzduchu i po propíchnutí pneumatiky vnějším předmětem (dostupné pouze ve vybraných rozměrech). Pirelli Scorpion Verde je vyvážená letní pneumatika s výborným chováním na mokrých i suchých silnicích, nízkou spotřebou paliva a pohodlnou jízdou. Její schopnosti v terénu jsou průměrné.

Distribuce pneumatik Pirelli zahrnuje 160 zemí a síť téměř 10000 distributorů. Společnost Pirelli se skládá z 25 továren po celém světě. V Miláně je nejdůležitější výzkumné a vývojové středisko, které řídí ostatní továrny v různých zemích. Díky technologickému zaměření se společnost Pirelli sjednotila s předními výrobci automobilů a motocyklů, díky tomuto spojení vzešlo velké množství homologací pro modely luxusních automobilových firem. Pirelli se především soustředí na vývoj sportovních a výkoných pneumatik. V současné době je pátým největším světovým producentem na trhu pneumatik. Vyniká ve směru technologických a výzkumných schopnostech a profesionálních dovednostech zaměstnanců. Společnost Pirelli je obrovský mezinárodní podnik s dlouhouletou tradicí, která sahá daleko do minulého století.

Nový EU štítek

EU
Pirelli
255/55 R18 109V
B
C
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru