Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Doporučujeme

Michelin Agilis 3

Rozměry
Šířka
215
Profil
70
Průměr
R15
109S
C

Díky lepší konstrukci pneumatiky Michelin Agilis 3 budou mít dodávky o 20% nižší spotřebu energie. Inovativní směs kaučuku s optimalizovaným dávkováním sazí a oxidu křemičitého přispívají k bezpečnosti pneumatiky během...
Více informací

Letní -32%
Agilis 3

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -32%

Díky lepší konstrukci pneumatiky Michelin Agilis 3 budou mít dodávky o 20% nižší spotřebu energie. Inovativní směs kaučuku s optimalizovaným dávkováním sazí a oxidu křemičitého přispívají k bezpečnosti pneumatiky během brzdění za mokra po celou dobu životnosti Michelin Agilis 3. Pneumatika Michelin Agilis 3 pro lehká nákladní vozidla navazuje na loni představenou pneumatiku Michelin Agilis CrossClimate. Skvělých hodnot pneumatiky Michelin Agilis 3 bylo dosaženo díky technologii EverGrip. Michelin uvádí, že se po 20 000 kilometrů sníží emise CO2 o sto kilogramů, to odpovídá snížení spotřeby paliva o 0,12 litrů na 100 kilometrů a úspoře 100 euro, tedy zhruba 2500. Výrobce zdůrazňuje třídu A na EU štítku v hodnocení brzdného výkonu na mokré vozovce. Třetí řada modelu Agilis váží v průměru o kilogram méně než její předchůdce, v některých rozměrech je rozdíl až 1,7 kilogramů. Gumová směs s vysokou odolností proti oděru a patentovaná technologie brání zachycení kamenů v běhounu. Drážky ve tvaru písmene U pak přináší více svislých bočních bloků běhounu pro vyšší kontaktní plochu v hloubce běhounu 2 mm. Nový model poskytuje bezpečnost na mokrých silnicích a vynikající energetickou účinnost. Brzdný výkon je vysoký až dokud není dosaženo TWI pneumatiky (indikátor opotřebení běhounu pneumatiky prozraující, že pneu už nemá vzorek hloubky 1,6 mm).

Pneumatika Michelin Agilis 3 si drží vlastnosti po celou dobu své životnosti a Michelin dokonce uvádí, že se některé výkonové charakteristiky zlepšují s opotřebením pneumatik, je to brzdný výkon na suché vozovce a spotřeba paliva. Ty pak totiž mohou pneumatiku Michelin Agilis 3 poškodit, často i neopravitelně; výrobce použil stejnou ochranu i na bočnicích, toto řešení už bylo uplatněno u modelu Agilis CrossClimate. Brzdné vlastnosti na mokru se sice v průběhu životnosti pneumatiky Michelin Agilis 3 zhoršují, ale není to důvod k obavám. Nový vzorek pneumatiky Michelin Agilis 3 obsahuje zejména hluboké drážky, které souvisí s pružnými bloky běhounu a tedy s vynikající ovladatelností vozidla na mokru. Michelin se zavázal dodržovat principy trvale udržitelného rozvoje, jinými slovy účinnější využívat suroviny a zdroje při zachování vynikajícího výkonu po celou dobu životnosti pneumatiky Michelin Agilis 3. Dlouhé životnosti pneumatika Michelin Agilis 3 dosahuje zejména díky dvěma technologiím vyvinutým pro pneumatiky nákladních vozidel.

Nový EU štítek

EU
Michelin
215/70 R15 109S
A
B
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
B
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru