Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Vodící (řízená)/Všechny
  • Prémiová kvalita

Hankook AM15

Rozměry
Šířka
275
Profil
70
Průměr
R22.5
148K
M+S

Pomocí odolné směsi pneu Hankook AM15 je možné použití na vícenápravových přívěsech nebo návěsech na středních tratích. Kvalitní robustní pneumatika Hankook AM15 určená pro všechny nápravy nákladních automobilů na staveniště....
Více informací

-39%
AM15

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

-39%

Pomocí odolné směsi pneu Hankook AM15 je možné použití na vícenápravových přívěsech nebo návěsech na středních tratích. Kvalitní robustní pneumatika Hankook AM15 určená pro všechny nápravy nákladních automobilů na staveniště. Vynikající odtok vody, vynikající výkon během brzdění a jízdy. Větší šířka ramene slouží k zlepšení tuhosti v úseku ramene. Pneumatiky Hankook AM15 se vyznačují vysokým kilometrovým výkonem a maximální hospodárností. Optimalizované umístění zářezů pneumatiky Hankook AM15 slouží k minimalizaci nepravidelného opotřebování oděrem. Dokonalejší trvanlivost kostry díky pryžové směsi generující nízkou míru tepla. Aplikovaný tvar kontaktní plochy běhounu pro prevenci nepravidelného opotřebování.

Nákladní pneumatika Hankook AM15 vhodná pro řízené (vodící, hnané) nápravy, přívěsy i návěsy. Nákladní pneu Hankook AM15 pro smíšený silniční a terénní (stavební) provoz, krátké a střední vzdálenosti. Extra široké bloky běhounu a hluboké drážky umožňují velmi vysoký počet ujetých kilometrů. U nákladní pneumatiky Hankook AM15 uživatelé oceňují zejména vysoké kilometrové výkony. Pneumatika Hankook AM15 je vyrobená pro návěsová a přívěsová vozidla s označením on/off, ideální pro korbové sklápěčky. Zdokonalená patice zvyšuje vyrovnání středu a tuhost bloků žebra, umístěného na rameni. Pneumatiku Hankook AM15 je možné použít na jakoukoli nápravu pro provoz na silnicích i nezpevněných komunikacích (město/stavba).

EU štítek

EU
B
D
74 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru