Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Záběrová (poháněná)
  • Prémiová kvalita

Hankook DL22

Rozměry
Šířka
295
Profil
80
Průměr
R22.5
154M
M+S

Nízký valivý odpor pneumatik Hankook DL22 umožňuje efektivní spotřebu paliva. Speciální tvar dezénu pneumatiky Hankook DL22 zaručuje rovnoměrné opotřebení i v nepřetržitém provozu, a tím dosahuje nejdelší možné životnosti. Pneumatika...
Více informací

-45%
DL22

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

-45%

Nízký valivý odpor pneumatik Hankook DL22 umožňuje efektivní spotřebu paliva. Speciální tvar dezénu pneumatiky Hankook DL22 zaručuje rovnoměrné opotřebení i v nepřetržitém provozu, a tím dosahuje nejdelší možné životnosti. Pneumatika Hankook DL22 se vyznačuje především nízkou mírou hlučnosti a z tohoto důvodu poskytuje vysoký komfort jízdy. Široké obvodové drážky pneumatiky účinně odvádí vodu. Díky rovnoměrnému opotřebení má pneumatika dlouhou životnost. Technologie 3D lamel, použitá pro pneumatiky Hankook DL22, kromě toho zaručuje dobrou podélnou a příčnou přilnavost k vozovce, jakož i směrovou a boční stabilitu. Hankook DL22 je nákladní pneu doporučená pro hnací nápravy vozidel. Stejně jako všechny ostatní pneumatiky výrobce Hankook, určené na poháněné nápravy, je i tato nová celoroční pneumatika označena tzv alpským symbolem (3PMSF) a značením M+S.

Pneu přináší maximální ekonomickou účinnost díky nízké spotřebě paliva a vysokému kilometrovému průběhu. Výrobce reaguje na neustále rostoucí význam autobusové dálkové přepravy a novou pneumatikou na poháněnou nápravu kompletuje své produktové portfolio v segmentu dálkových autobusů. Inovované ramenní bloky pneumatiky zabraňují nepravidelnému opotřebení a zaručují dokonalý trakční výkon. 3D lamely ve tvaru písmene V, zaručují mimořádnou trakci pneumatiky a přilnavost jak na zasněžené, tak i na mokré vozovce, a to bez kompromisů z hlediska životnosti. Střídavé úhly drážek pomáhají odolávat zadržování kamenů a zlepšují trakci po celou dobu životnosti pneumatiky. Pneumatika Hankook DL22 je maximálně šetrná k životnímu prostředí díky zredukování toxických látek a CO2. Hankook přidává pneumatiky Hankook DL22 do svého produktového portfolia pro dálkové autobusy a především pro provozovatele příslušných autobusových parků. Záběrová zimní pneumatika Hankook DL22 je určena pro dálkové autobusy, se sníženou mírou hlučnosti díky technologii inovativního uspořádání bloků.

EU štítek

EU
B
C
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru