Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Návěsová (vlečná)
  • Prémiová kvalita

Hankook TM15

Rozměry
Šířka
385
Profil
65
Průměr
R22.5
160K
M+S

Letní vlečná pneumatika Hankook TM15 zaručuje optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou paliva. Kvalitní robustní pneumatika Hankook TM15 je určená pro vodící nápravy a návěsy nákladních automobilů na...
Více informací

-53%
TM15

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

-53%

Letní vlečná pneumatika Hankook TM15 zaručuje optimální vyváženost mezi přilnavostí za mokra a spotřebou paliva. Kvalitní robustní pneumatika Hankook TM15 je určená pro vodící nápravy a návěsy nákladních automobilů na staveniště. Optimalizovaná konstrukce kostry pneumatiky Hankook TM15 pro lepší jízdu a ovladatelnost. Nízká hlučnost pneumatik Hankook TM15 je ohleduplná k okolí. Pneumatika Hankook TM15 je kvalitní pneumatika za dobrou cenu. Nákladní návěsová (vlečná, přívěsová) pneumatika Hankook TM15 je určena pro stavby a jízdu v terénu s prodlouženou životností. Nová směs a široký běhoun zajistí delší životnost této pneu. Nákladní návěsové pneumatiky Hankook TM15. M+S. Minimalizovaný pohyb nárazníkových pásů snižuje tvorbu tepla. Prvotřídní směs běhounu a zlepšená žebra pro vytlačování kamínků zajišťují mimořádnou odolnost pneumatiky Hankook TM15.

Extrémně široké drážky pro lepší trakční vlastnosti. Díky optimálnímu designu pneumatiky Hankook TM15 můžete očekávat maximální výkon, a díky vlnitým drážkám pneumatika zaručuje stabilitu při brzdění i řízení po celou dobu její životnosti. Optimalizovaný profil patky pro skvělou protektorovatelnost. Dobré jízdné vlastnosti a nízká hlučnost. Radiální pneumatika Hankook TM15 pro smíšený provoz na vlečené nápravy. Nová koncepce běhounu a optimalizovaná linie kostry pneumatiky Hankook TM15 zaručují bezproblémovou a klidnou jízdu.

EU štítek

EU
C
D
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru