Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Extra cena

Barum Polaris 5

Rozměry
Šířka
175
Profil
65
Průměr
R14
86T

Zimní pneumatika Barum Polaris 5 vyniká na zasněžených silnicích a zajišťuje krátkou brzdnou dráhu díky výjimečnému trakčnímu výkonu. Pneu byla vytvořena se zaměřením na další zlepšení jízdních vlastností na sněhu...
Více informací

Zimní -22%
Polaris 5

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -22%

Zimní pneumatika Barum Polaris 5 vyniká na zasněžených silnicích a zajišťuje krátkou brzdnou dráhu díky výjimečnému trakčnímu výkonu. Pneu byla vytvořena se zaměřením na další zlepšení jízdních vlastností na sněhu a vychází z pneumatiky Polaris 3. Pneumatika je vhodná jak pro vozy střední třídy, tak pro těžší SUV s větší světlou výškou, kterým zajistí výbornou trakci na sněhu i na mokré vozovce a zároveň přitom nesnižuje výsledný komfort jízdy.

Dezén obsahuje několik prvků, které skvěle odvádí vodu a další materiál z běhounu, čímž zvětšuje styčnou plochu mezi vozovkou a pneumatikou při zachování nízké hlučnosti. Směrový tří drážkový dezén s tuhými dvojbloky ve středové části dezénu a řadou inovativních trakčních zářezů umístěných v obvodových drážkách přináší mimořádně vyvážený výkon na sněhu, mokru a suchu.

Geometrie bloků se speciálními sněhovými zářezy umístěných v obvodových drážkách výrazně zlepšuje trakční vlastnosti pneu. Lamelový koncept zajišťuje adhezi na jakémkoliv povrchu a unikátní profil středové části dezénu umožňuje zvýšit boční adhezi na sněhu.

Výsledkem vyvážení umístění obvodových a bočních drážek je bezpečná jízda na mokrých cestách. Kombinace rovnoměrně rozložených obvodových drážek a optimální profil příčných drážek zvyšují rychlost odvodu vody z kontaktní stopy pneumatik a dodatečné zářezy v ramenní oblasti zvětšují a optimalizují kontakt na mokré vozovce.

EU štítek

EU
C
E
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Certifikát

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru